19.4 C
Pals
Dimecres, 12 juny 2024
- Publicitat -

L’Associació de Veïns i Amics de Calella demana recuperar la doble circulació de la carretera vella

Des de l'AVAC expliquen en un comunicat, que les modificacions "es varen portar a terme sense la participació ni l'aprovació dels veïns tot i que l'AVAC assegura que sempre ha estat disposada a parlar i consensuar propostes per millorar la seguretat de la via"

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

L’Associació de Veïns i Amics de Calella (AVAC) ha presentat una instància al registre de l’Ajuntament de Palafrugell per demanar la recuperació de la doble circulació a la carretera vella. Des de l’AVAC expliquen en un comunicat, que les modificacions “es varen portar a terme sense la participació ni l’aprovació dels veïns tot i que l’AVAC assegura que sempre ha estat disposada a parlar i consensuar propostes per millorar la seguretat de la via”.

En el document lliurat al consistori l’entitat recorda que el risc d’accidents, amb les que l’ajuntament justifica la modificació que s’ha fet a la carretera vella, “ve derivat principalment per la presència d’una zona d’oci nocturn al voltant de la via i que, per tant, els promotors d’aquests establiments també haurien d’estar interessats a trobar una solució”.

La presidenta de l’AVAC, Lluïsa Bonal relata que la situació ja s’allarga des de principis d’estiu. Els veïns ja no estaven d’acord amb les mesures aplicades per l’ajuntament en convertir la carretera vella en una via d’un sentit. L’associació va fer una enquesta a una mostra de 200 persones, per determinar que el 92% dels enquestats està en contra dels canvis impulsats en la carretera vella.

Durant aquests mesos, el consistori ha organitzat diverses reunions amb els representants dels veïns de Calella (l’AVAC, l’associació de veïns Prat Xirlo i de Can Roc) i els ha demanat propostes per millorar la seguretat al vial. I és que des de l’estiu passat, la carretera vella s’ha convertit en una via d’un únic sentit per als vehicles de motor, però fragmentada en trams de diferents direccions i amb un carril d’ús compartit entre vianants, bicicletes i patinets.

Els veïns i membres de l’associació, explica Lluïsa Bonal, se senten decebuts perquè no es va tenir en compte la visió dels veïns a l’hora de canviar la circulació en aquell tram. Tampoc veuen bé que la zona d’oci nocturn no es vulgui implicar en aquest assumpte que també els afecta.

La voluntat de restablir la circulació

Des de l’entitat expliquen que aquesta voluntat de restablir els dos sentits de la circulació a la carretera es fonamenta en un informe elaborat a partir de diferents aportacions dels veïns de Calella amb el suport tècnic d’enginyers. L’estudi analitza els canvis que es van aplicar l’estiu passat i també els que van aplicar des del consistori aquest hivern. Un dels membres de l’associació que hi va participar, Francesc Alsius, reconeix que pels veïns s’ha complicat la circulació.

A part d’allargar els seus recorreguts, els veïns també han valorat de manera negativa els punts de senyalització horitzontal i vertical que s’haurien de revisar per evitar perills. L’estudi alerta també que l’actual avinguda del Mar cap a la zona d’oci nocturn continua sent un punt insegur. Posa com a exemple un gir de més de 90 graus, no senyalitzat, que existeix en la via, i amb un pas de vianants a menys d’un metre de la sortida i una il·luminació deficient. 

En relació amb les modificacions de l’actual traçat que proposa introduir l’Ajuntament, i que contempla restablir la doble circulació en el tram on la carretera vella es bifurca en dos, l’informe, si bé reconeix que suposaria una millora, manté que continua obligant a fer un trajecte bastant llarg (per cobrir 250 metres se n’han de fer 900) i implica haver de fer un gir de quasi 180 graus (cap al carrer de la Gavina) que no és fàcil, cosa que, adverteix Francesc Alsius, pot comportar un perill. 

La col·laboració de tots els implicats

Lluïsa Bonal reconeix que si es volen evitar els accidents a la zona i reduir les conductes perilloses, es pot promoure que els establiments d’oci nocturn busquin una solució d’estacionament que faciliti la incorporació immediata a l’autovia sense passar per la carretera vella. També demanen que es fomenti que els vianants, bicicletes i patinets facin servir la via verda que existeixen a l’avinguda del Mar, especialment a la nit, ja que disposen d’una certa il·luminació i són espais absolutament protegits de vehicles.

Com a alternativa, per garantir la seguretat dels vianants, els veïns de Calella proposen la creació d’un voral poder transitar fora de la calçada de vehicles feta amb una capa de sauló, per evitar l’embassament d’aquesta, en el tram des de les carpes fins a Calella (després de les carpes s’hauria de derivar la circulació a la Via Verda i vorera de l’avinguda del Mar).

En cas que l’Ajuntament no accepti aquesta solució, els veïns suggereixen que un cop restablerts els dos carrils de circulació, es posin bandes reductores per obligar els vehicles a moderar la velocitat. Finalment, els veïns, s’avenen a restringir la circulació de vehicles posant una càmera que permeti el pas només als vehicles dels veïns que estiguin empadronats o fins i tot a instal·lar pilones retràctils, en els trams que es vulguin tallar, sempre que els afectats puguin tenir comandament a distància per accedir i sortir en qualsevol moment, segons explica Francesc Alsius.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Lliuren les Banderes Blaves a 14 platges i 4 ports del Baix Empordà

Aquest guardó, que està reconegut a nivell internacional, s’atorga en 47 països dels cinc continents, i valora i premia la gestió ambiental, la seguretat de les zones de bany i les seves instal·lacions, la prestació òptima dels serveis i la informació i l’educació ambiental.
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -