21.1 C
Pals
Dissabte, 22 juny 2024
- Publicitat -

Col·loquen 150 rajoles dissenyades per turistes al carrer de l’Aigüeta de la Bisbal

Les peces van ser creades per visitants que van participar a l’activitat Trepara’t 2022 duta a terme al Castell Palau durant l’estiu passat

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Aquests darrers dies s’han col·locat a les jardineres del carrer de l’Aigüeta un centenar i mig de rajoles dissenyades per turistes que van visitar la Bisbal d’Empordà l’estiu passat. En l’activitat Trepara’t hi van participar unes 140 persones, on van crear les rajoles que s’han instal·lat al carrer de l’Aigüeta. Rulduà Ceràmica va ser l’empresa encarregada de coure les rajoles abans que es col·loquessin a les jardineres.

Atesa la tradició ceràmica de la Bisbal d’Empordà i la seva importància internacional, cada any, l’Àrea de Promoció i Desenvolupament Local de l’Ajuntament de la Bisbal posa en marxa activitats vinculades a aquesta disciplina per a la promoció de la marca Ceràmica de la Bisbal. Amb aquesta finalitat, l’estiu passat es va crear una activitat adreçada a tots els públics i edats per tal d’implicar a turistes que visitessin el punt d’informació turístic -ubicat al Castell-Palau de la Bisbal- a col·laborar en una obra ceramista col·lectiva mitjançant la tècnica de la trepa. Es tracta d’un mètode de decoració de ceràmica en què, a partir d’una plantilla, els visitants que hi participaven tenien l’oportunitat de decorar rajoles de 10×10 cm o bé 15×15 cm amb diferents motius florals. 

L’objectiu del projecte Trepara’t 2022 era el d’atreure més visitants a la ciutat i fer-los partícips de la tradició ceramista i en la millora de l’estètica de la via pública del municipi incorporant elements ceràmics. La versatilitat i senzillesa de la trepa van fer possible la realització d’aquesta activitat. Un panell explicatiu amb fotografies del procés col·locat a l’espai destinat a l’activitat (al costat del pou del Castell-Plau) i el suport, si calia, d’algun dels companys de turisme va ser suficient per orientar els visitants en la realització de l’activitat que durava uns 10 minuts.

Així, cada vegada que un visitant amb la seva família finalitzava una rajola, se’ls proposava crear un display de fons d’un fotoreclam on poguessin fer-se una foto amb la seva peça. Aquesta acció va contribuir, d’una banda, a què els visitants s’emportessin el record del moment i, de l’altra, la seva difusió a les xarxes socials de Visit la Bisbal, per tal de donar un major coneixement de la Bisbal d’Empordà i de la seva activitat.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -