50 bars i restaurants de Pals, participen en un pla per augmentar el reciclatge de vidre

La col·laboració de l'hostaleria, que genera el 52% dels residus d'envasos de vidre, és clau per incrementar la taxa de reciclatge

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

50 bars i restaurants de Pals participen en l’operativa d’estiu d’Ecovidrio, l’entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge de residus d’envasos de vidre a Espanya. La iniciativa té l’objectiu d’incrementar el reciclatge de vidre aquest estiu durant a la tornada a la normalitat i aconseguir gràcies a la feina en equip un estiu més sostenible.

Durant els mesos d’estiu l’equip de l’Ajuntament de Pals conjuntament amb ecovidrio treballaran per reforçar l’operativa de recollida selectiva d’envasos de vidre i facilitar la col·laboració ciutadana i, especialment, dels hostalers perquè la tornada a la normalitat sigui igual o més sostenible que altres anys. Per a això, es realitzaran visites d’informació i sensibilització als professionals hostalers, lliurarà de forma gratuïta bujols especials per facilitar la tasca de reciclatge i aportarà contenidors adaptats a les necessitats de el sector. A més, l’ajuntament de Pals vetllarà com sempre per garantir el bon funcionament de la recollida d’envasos de vidre.

La incidència del turisme i l’augment del consum fa dels mesos estivals una etapa clau per a la recollida selectiva d’envasos de vidre, ja que es recull una tercera part de tots els residus recuperats anualment. A més, els bars, restaurants i guinguetes són els responsables de la generació del 52% dels residus d’envasos de vidre d’un sol ús, de manera que són un sector clau per a una transició real cap un model d’economia circular que no s’ha d’aturar tot i les circumstàncies excepcionals per les quals està passant la societat.

Dades de reciclatge a Pals

Durant l’any 2019 la recollida selectiva de residus d’envasos de vidre, mitjançant el contenidor verd, va arribar a les 100 tones a Pals. Segons aquestes dades, com a mitjana, cada ciutadà va dipositar al contenidor verd 42 kg de vidre, uns 145 envasos per persona.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Begur acollirà l’Oncopàdel, un repte solidari de 55 hores seguides de pàdel

Durant 55 hores ininterrompudes, diversos equips disputaran partits de pàdel amb l’objectiu de recaptar fons per donar suport a persones amb càncer i les seves famílies.

Altres notícies