13.5 C
Pals
Dilluns, 29 abril 2024
- Publicitat -

Alèxia Sanchez: “Els comerços donen vida al poble”

Sant Feliu es prepara per celebrar la botiga al carrer els pròxims 24 i 25 de febrer pel centre del municipi. Els comerciants impulsaran les rebaixes i les promocions al municipi. Per parlar-nos de l’edició d’enguany i la previsió de vendes, al Supermatí d’ahir ens va visitar la presidenta de l’associació Guíxols Comerç i Turisme, Alèxia Sanchez.

Aquest cap de setmana, una quarantena de comerços ompliran el centre del poble, alguns posant una parada davant la seva botiga, i els que es troben als carrers més allunyats del centre comercial, s’aplegaran al llarg de la Rambla Vidal. “Volem que es pugui fer tot caminant, passejant, veient aparadors i l’ambient del carrer”, va explicar Sanchez.

La botiga al carrer tanca el període d’hivern i prepara la nova temporada de primavera. És una activitat que vol donar a conèixer els comerços i promocionar tots els serveis que s’ofereixen al municipi. També és una mostra d’agraïment a la gent fidel a les botigues de proximitat, que fan una funció molt important a la ciutat. “Estem al costat de la gent, i donem molts serveis i molta qualitat”, va destacar Sanchez.

La regidora de promoció econòmica de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, Núria Cucharero, reconeix que la Botiga al Carrer és un dels grans esdeveniments fora de la temporada turística al municipi. “Intentem desestacionalitzar el turisme amb incentius com la Botiga al Carrer”, explica Cucharero.

Núria Cucharero explica que tot i que aquesta edició s’organitza justament després del Carnaval, esperen una gran quantitat de visitants que acabin de fer compres d’última hora de rebaixes. “Volem que les botigues puguin treure l’estoc d’hivern i que la ciutat s’ompli en un cap de setmana d’hivern”, apunta la regidora. Amb aquest tipus d’iniciatives, des del consistori volen impulsar el comerç local.

La temporada d’hivern

La campanya de rebaixes de la tardor va ser molt complicada per molts municipis del Baix Empordà. En el cas de Sant Feliu també, però Sanchez va explicar que a finals d’any es va anar animant, i amb la campanya de Nadal on es va “veure molt ambient i alegria” L’avantatge del municipi és que els restaurants i comerços es troben la majoria al cor del poble i això els ha fet consolidar, tot i que també es visibilitza als negocis una mica més allunyats.

Un dels temes sobre la taula dels comerços és el relleu generacional, ja que cada cop costa més trobar jovent que es vulgui dedicar a tirar endavant un establiment. “És molt complicat perquè les generacions que pugen veuen les coses d’una altra manera”, va explicar Sanchez.

Aquest cap de Setmana Sant Feliu diu adeu a la temporada d’hivern amb la botiga al carrer, que acabarà de netejar els estocs i donar lloc a la Setmana Santa.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios