Imatge: CaixaBank Hotels & Tourism

CaixaBank i la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre han signat un conveni de col·laboració per tal que els socis de l’entitat tinguin una línia específica de finançament de 150 milions d’euros. Aquesta línia de crèdit respon a la voluntat d’impulsar  i dinamitzar el sector hoteler de les comarques gironines. També inclou “una àmplia oferta de serveis i productes financers en condicions avantatjoses, dissenyats exclusivament tenint en compte les necessitats del sector hoteler”.

L’acord l’han formalitzat la presidenta de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, Bàrbara Hallé, i el director del centre d’empreses Girona Sud, Blai Morera. L’acte ha comptat amb la presència d’Albert Pascual, responsable d’Hotels & Tourism de la direcció territorial Catalunya de CaixaBank.

Les parts signants afirmen que aquest conveni de col·laboració “preveu uns avantatges per als socis en la gestió dels seus comptes, targetes, transferències i la millora de les condicions de finançament i oferint més productes i serveis de finançament a curt termini i una pòlissa de crèdit amb condicions més favorables”. Albert Pascual ha reiterat el compromís de l’entitat amb el sector turístic i hoteler gironí tot destacant “la contribució de CaixaBank per ajudar a la millora de la competitivitat d’aquest col·lectiu mitjançant el disseny de productes i serveis financers creats especialment per atendre les seves necessitats”.

Aquest model de proximitat entre empreses i negocis hotelers es va crear l’any 2008 per tal d’apostar per l’especialització territorial amb l’objectiu de dinamitzar i impulsar l’activitat comercial del sector hoteler, a través d’una potent xarxa de professionals experts en aquesta activitat i esdevé la primera entitat financera a Espanya a posar en marxa una direcció especialitzada en aquest segment.

Un dels serveis més destacats que CaixaBank posa a la disposició dels hotels, especialment dels hotels familiars o mitges cadenes hoteleres, és la possibilitat d’anticipar el cobrament de les seves reserves d’habitacions. Aquest servei, denominat factoring turístic, a més de minimitzar el risc comercial d’impagament dels seus clients, suposa una injecció econòmica que l’hoteler pot destinar a preparar la temporada següent en condicions excepcionals o a invertir en la millora de les instal·lacions. Un dels objectius de CaixaBank és donar una ràpida resposta a les necessitats tant del segment hoteler com dels seus proveïdors, que tenen unes exigències molt específiques de finançament de circulant, a causa de la temporalitat del negoci i de la procedència dels seus clients.