12 C
Pals
Diumenge, 19 octubre 2025
- Publicitat -

Continuen les obres de millora al nucli de Parlavà

La plaça de l'Església i la Torre estan acabades, ara li toca a la plaça de la Constitució

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Ple de l’Ajuntament de Parlavà, en la sessió del dia 15 de febrer de 2019, va aprovar inicialment el projecte executiu de les obres de millora del paviment i els serveis de la plaça de la Constitució i dos carrers paral·lels, el carrer de la Bassa i el carrer de la Plaça. El projecte, a càrrec de l’empresa BTF Enginyers, compta amb un pressupost d’execució per contracte de 142.671 euros, IVA inclòs. L’anunci de les obres es fa ver mitjançant el Butlletí Oficial de la Província el passat 25 de febrer. Les obres començaran a finals d’abril i esperen tenir-ho enllestit pel juny. 

En una entrevista amb l’alcalde de Parlavà, Joaquim Sabrià, ha explicat que aquestes obres formen part del que fa temps van començar; una restauració i rehabilitació del poble. En aquest cas, es tracta d’una plaça amb “moltes deficiències en l’enllumenat“. Com que ara els cables van aeris, arran de les obres els soterraran, així com restauraran el sanajament i posaran nous mecanismes per  recollir les aigües de la pluja. També milloraran el clavegueram i les canonades.

L’obra és finançada en gran part per la Diputació de Girona, mentre que la resta va finançada amb fons propis. Ha insistit en el fet que aquestes obres abans les feien gràcies al Pla únic d’obres i serveis de Catalunya (PUOSC), el qual diu era l’únic mecanisme per fer obres i millorar els pobles petits. “Per desgràcia, el pla ha desaparegut i ara gairebé no podem fer res els ajuntaments”, lamenta l’alcalde. Tot i això, diu, esperen que torni a sortir el PUOSC per seguir les obres.

D’altra banda, ha aclarit que l’obra dels dos carrers i la plaça és només una part del que tenien pensat. “També volíem arreglar el carrer Ample fins a la font i tota la carretera, que convé moltíssim. Malauradament, perquè no hi ha ajuts, hem d’anar fent a poc a poc”, comenta Sabrià. Assegura, però, que la intenció de l’Ajuntament és fer una mica aquest any i una mica el següent, per parts.

Finalment, l’alcalde assegura que és una obra que els fa “molta il·lusió fer perquè és una plaça molt maca i està descuidada, pot quedar molt bé, dóna identitat al poble”. També ha avançat que canviaran el nom de la plaça, però fins que no l’acabin no el donaran a conèixer.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

Troben un catxalot mort a la platja del Racó de Begur amb ferides visibles

Un catxalot de prop de 10 metres ha aparegut mort a la platja del Racó de Begur. L’animal té ferides visibles i la policia ha acordonat la zona. Les col·lisions amb vaixells, la sobrepesca i la contaminació, entre les principals causes segons l’Associació Salvem la Platja de Pals

Altres notícies