25.9 C
Pals
Divendres, 25 juliol 2025
- Publicitat -

Dimecres: dia més inestable i amb mar de fons

Isaac Vilà
Isaac Vilà
L'Estartit, 2000. M'agrada estar sempre a prop del mar on practico moltes activitats. Soc geògraf, regatista i jutge de regates de vela. La meteorologia m'ha fascinat sempre, per la connexió què tinc amb els esports aquàtics i a l'aire lliure. Sempre tinc un ull posat al cel i a la mar. Actualment, també faig el temps del cap de setmana a ElNacional.cat.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Aquestes últimes hores travessa Catalunya un embossament d’aire fred que farà que l’atmosfera sigui una mica més dinàmica. Avui el dia comença amb més núvols al cel, amb núvols baixos, boirines i núvols alts. Tot plegat, el cel ens indica que alguna cosa s’està movent avui. 

A partir del migdia i tarda es formaran ruixats i localment alguna tempesta que afectarà principalment punts de l’interior. Potser algun d’ells acabi arribant a la costa, però molt més desgastat. La pluja serà bruta de fang, tenim una mica de pols en suspensió.

La temperatura es mantindrà sense grans canvis, xafogor i humitat alta a la costa. Allà on plogui la temperatura refrescarà una mica. 

Un altre fet destacable d’avui serà la mar de fons de xaloc i llevant, al voltant d’un metre d’alçada que provocarà corrents a les platges, precaució al bany. El vent serà fluix entre gregal i llevant. 

Més endavant, el temps es torna a tranquil·litzar i la temperatura anirà pujant, amb xafogor a la costa i potser alguna boira costanera.

Foto de portada: Verges – Àngel Galán.

Surface pressure - Forecast chart

- Publicitat -
- Publicitat -

Jugar a futbol amb el pes de la història

1898. L’imperi colonial espanyol perd Cuba, les Filipines i Puerto Rico. El mateix any en el qual mor Charles...

Altres notícies