Dipsalut elimina tres nius de vespa asiàtica a Begur durant el 2018

Anna Pujol
Anna Pujol
Redactora de Ràdio Capital
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
banner can montes

Tres nius de vespa asiàtica han estat eliminats de les vies urbanes de Begur durant l’any 2018, específicament entre els mesos d’octubre i novembre. Aquestes llars de vespa es trobaven al Camí de Ses Vinyes, al Carrer Josep Maria Pi i al Bosc d’Esclanyà.

El control i  la retirada dels nius va ser dut a terme pel programa contra les plagues urbanes que organitza Dipsalut, l’òrgan autònom de Salut Pública de la Diputació de Girona. L’organisme ha registrat durant l’any, a més de les vespes, també han actuat per eliminar nius de rosegadors i insectes.

Durant el 2018 s’han s’han col·locat 48 punts de control a la via pública del municipi, fet que representa un increment d’11 punts respecte l’any passat. Això ha significat un total de 225 accions amb 4 incidències, entre les que destaquen aquelles sobre la riera d’Esclanyà.

A més, l’equip de plagues de Dipsalut ha fet 40 visites programades a edificis municipals, on s’han registrat 2 incidències que han comportat 14 accions: al Mas d’en Pinc i al magatzem de la brigada.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Balanç: El temporal deixa rius desbordats, més de 170 litres de pluja i nombroses inundacions al Baix Empordà

El temporal ha colpejat amb força el Baix Empordà durant la matinada i el matí d’aquest diumenge. El Ridaura ha superat els 300 metres cúbics per segon i el Daró s’ha acostat als 180. Castell d’Aro ha acumulat més de 170 litres per metre quadrat. Les inundacions han afectat sobretot la Vall d’Aro, Calonge i Sant Antoni. La situació ha millorat durant la tarda.
- Publicitat -

Altres notícies