El Baix Empordà podria tenir una planta de residus

El Consell Comarcal del Baix Empordà posarà en licitació un estudi per determinar si és necessària i a on seria viable

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Segons ha explicat el Diari de Girona, el Consell Comarcal del Baix Empordà estudiarà la viabilitat de construir una planta de residus a la comarca. Amb aquesta acció, es voldria reduïr els residus de l’abocador de Solius, incrementar el reciclatge i no haver de portar escombraries a la planta de Lloret de Mar. En aquest sentit, l’Agència Catalana de Residus ha donat 100.000 euros al Consell Comarcal perquè determini els llocs més viables i faci aquest estudi.

En declaracions al Diari de Girona, Marc Calvet, conseller de medi ambient del Consell Comarcal, aquest estudi encara s’ha d’adjudicar, «anirà bé perquè posarà de manifest si és cert que necessitem planta de triatge i proposarà quines serien les millors ubicacions per col·locar-la.» També han dit que amb les mancances en matèria de gestió de residus, es considera «una necessitat.»

A partir d’aquest any, el preu de torna de rebuig s’encrirà i es posaran multes si no s’arriba al nivell de reciclatge que exigeix la Unió Europea. Per tant, s’acabaria augmentant la taxa d’escombraries. Ara per ara, el Baix Empordà està a 41,8% i la normativa europea és del 60%. Així doncs, s’hauria de reciclar més i generar menys residus.

- Publicitat -
- Publicitat -

InDGround es presenta com una alternativa als grans festivals amb un únic escenari

El calendari de festivals continua sumant noves propostes i aquest estiu s’hi afegirà InDGround, un certamen de nova creació que debutarà el pròxim 29 d’agost a Sant Pere de Ribes amb un format que vol diferenciar-se dels grans esdeveniments multitudinaris. La seva principal aposta passa per oferir un únic escenari, sense concerts simultanis, perquè el

Altres notícies