33.7 C
Pals
Divendres, 20 juny 2025
- Publicitat -

El Baix Empordà va recaptar quasi 13 milions de la taxa turística entre el 2012 i el 2018

Castell-Platja d'Aro és el municipi que més diners va percebre durant aquest període, aproximant-se als 3 milions d'euros

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Baix Empordà va recaptar 12.856.661,10 euros per l’Impost sobre les Estades en Establiments Turístics (IEET) que la Generalitat de Catalunya va posar en marxa el 2012. Des d’aquest any i fins al 2018, els municipis de la comarca han percebut aquesta quantia, que s’aproxima als 13 milions. El municipi que més diners ha aplegat és Castell-Platja d’Aro, que supera els 2,9 milions.

Al municipi platjarenc el segueix Torroella de Montgrí-l’Estartit, que està per damunt dels 2,6 milions d’euros. El tercer lloc l’ocupa Calonge i Sant Antoni, que voreja els 1,6 milions, i la quarta i cinquena posició son, respectivament, per a Palafrugell (1,3 milions) i Pals (1,1 milions).

El semestre que més quantia de diners es va percebre al conjunt de la comarca va ser el primer del 2017, per damunt dels 2,3 milions. El primer trimestre correspon al període que va des de l’1 d’abril fins al 30 de setembre. Dels que comprèn des de l’1 d’octubre fins al 31 de març, també el més destacat va ser el de 2017, l’únic en què es va superar la xifra dels 300.000 euros.

Els pobles de la comarca que no han ingressat cap euro d’aquest impost son Colomers, Garrigoles, Jafre i Rupià.

Aquesta càrrega impositiva s’aplica als turistes que s’allotgen a qualsevol establiment turístic, tot i que aquesta xifra varia en funció de la categoria d’aquest. Els municipis es queden, des del 2016, la meitat dels ingressos, mentre que la resta va a les arques de la Generalitat.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’Agència Europea del Medi Ambient manté la platja del Rec del Molí en la llista negra per la mala qualitat de l’aigua

L'organisme aquest any dona llum verda a les platges del Fòrum després de suspendre-les des de l'any 2019.

Altres notícies