Puja més la temperatura, calor canicular i xafogor

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La calor del passat cap de setmana no sols continuarà aquesta setmana, sinó que fins i tot anirà a més. Ahir es van assolir els 33 ºC a l’interior del Baix Empordà i més de 30ºC a la costa i aquest dilluns tindrem valors seran similars o encara més elevats. Especialment puja la temperatura mínima amb nits que avui, demà i demà seran tropicals en no baixar dels 20ºC i per tant xafogor més acusada als municipis costaners.

Estat de cel assolellat, algun núvol baix al matí i intervals de núvols prims a tot estirar cap a la tarda, però en general avui i bona part de la setmana ens acompanyarà el temps majoritàriament assolellat. Un cel que també pot presentar un aspecte tèrbol o calitjós amb l’arribada d’una mica de pols en suspensió. Les elevades temperatures dimecres i dijous es mantenen i podem superar els 35 ºC de màxima i mínimes de més de 22ºC.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La Bisbal d’Empordà no pot replantar el seu xiprer emblemàtic després de les fortes ventades

El xiprer no s’ha pogut replantar pel mal estat de les arrels, debilitades pels episodis meteorològics recents i la sequera. La seva caiguda suposa la pèrdua d’un element destacat del paisatge local.

Altres notícies