22.3 C
Pals
Divendres, 11 juliol 2025
- Publicitat -

Setmana de menys calor i tempestes

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Dimarts de temps assolellat i primeres hores del dia amb ambient més fresc. El termòmetre ha pogut baixar fins als 16 ºC, tot i que la temperatura màxima avui quedarà una mica més alta que ahir, al voltant dels 32 ºC. Entre migdia i tarda veurem créixer tempestes cap a l’interior i arribaran les restes d’encluses o intervals de núvols alts al Baix Empordà. Tot i que els ruixats quedaran més cap a l’interior del quadrant nord-est català, no es descarta algun breu i localitzat ruixat com els del passat cap de setmana.

Matí amb mar encalmada o lleuger marejol i amb el pas de les hores mar tendint a maror i onades màximes de més de mig metre al final del dia.

Demà i dijous, atmosfera més inestable i cel variable, més estones de sol al matí i nuvolades amb tempesta entre migdia i tarda. També poden arribar tempestes la nit i matinada de dimecres a dijous. Tot plegat amb uns dies de temperatura més baixa i calor suportable.

- Publicitat -
- Publicitat -

L’augment d’efectius en el cos de Bombers i la prevenció marquen la campanya forestal d’aquest 2025

Catalunya ja ha vist durant aquest estiu del 2025 com dos grans incendis forestals han cremat més de 8.000 hectàrees. I tot i que aquests focs no s'han concentrat a la zona de l'Empordà, el cos de Bombers es prepara per afrontar una temporada complicada pel risc d'incendi forestal.

Altres notícies