Begur i Palafrugell inicien un estudi d’eficiència energètica als Polígons d’Activitat Econòmica

El projecte es treballarà a través de l’Oficina de Transició Energètica del Baix Empordà gràcies a una concessió de la Diputació de Girona

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Els Ajuntament de Begur i Palafrugell iniciaran aquesta tardor un estudi per millorar l’eficiència energètica dels polígons d’activitat econòmica (PAE). Aquest projecte es podrà dur a terme gràcies a l’acompanyament i assessorament per impulsar comunitats locals d’energia en zones d’activitat econòmica, concedit per la Diputació de Girona. L’Oficina de Transició Energètica del Baix Empordà serà l’encarregada de dur a terme la primera fase de dinamització.

Des dels dos Consistoris es busca impulsar i implementar projectes que ajudin a transformar no només les empreses sinó també els PAE, amb el propòsit d’acostar-los als Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) i amb una consciència a favor de la sostenibilitat del planeta.

El projecte actual té com a origen un estudi de viabilitat d’instal·lacions d’autoconsum col·lectiu que es va fer en 21 empreses dels polígons d’activitat econòmica de Palafrugell i La Riera d’Esclanyà de Begur, durant l’any 2022.

Fruit dels resultats obtinguts i amb la visió de descarbonitzar el territori i esdevenir uns PAE veritablement sostenibles, aquest 2023 des de l’Ajuntament de Begur i l’Ajuntament de Palafrugell es va sol·licitar assistència tècnica a través del Pla de Serveis d’Assistència als Ajuntaments i Entitats Municipals Descentralitzades per la Transició Energètica i l’Acció Climàtica de la Diputació de Girona, que ara s’ha concedit.

- Publicitat -
- Publicitat -

Duván porta una quarantena d’obres al Castell de Benedormiens en una gran retrospectiva pictòrica

El Castell de Benedormiens de Castell d’Aro acull del 23 de maig al 26 de juliol una mostra retrospectiva de l’artista colombià Duván amb una quarantena d’obres. La inauguració inclourà la presentació del catàleg de l’exposició. Paral·lelament, també s’hi podrà veure una selecció del Fons Municipal d’Art.

Altres notícies