Un dels restaurants participants, prepara una de les tapes degustació.

Aquest dissabte es va estrenar la nova edició de la campanya gastronòmica dedicada al peix de roca, que s’organitza a Begur des de fa 20 anys. Un any després que l’Ajuntament decidís canviar el format de l’esdeveniment, tant els restauradors com el consistori es mostren satisfets del nou format i d’una campanya que, en veu de l’Alcalde Joan Loureiro, arriba a servir més de 2.400 menús temàtics.

En el capítol de novetats, durant el concurs de cuina popular que es fa el diumenge 27 de maig amb motiu de la campanya, es reconeixeran els restaurants que han participat a les 20 edicions i es comptarà amb la participació del xef del restaurant Àbac Jordi Cruz.

Tot plegat, amanit amb un tast de vins amb el sommelier Diego González i amb la música del grup Els Cremats.

Com l’any passat,entre els participants a la campanya gastronòmica se sortejaran visites guiades i passejades amb barca que es faran el dissabte 3 de juny, coincidint amb Begur Sotaigua.

En total seran 12 restaurants, els que oferiran un menú basat en el peix de roca i amb preus que oscil·len entre els 38 i els 65€

Objectiu, desestacionalitzar el turisme

Ja fa anys que empreses i institucions busquen la desestacionalització del turisme a casa nostra i per això, van sorgint diverses iniciatives encaminades a fer créixer el número de visitants més enllà dels mesos de temporada alta. Eugeni Pibernat és el Primer Tinent d’Alcalde i Regidor de Promoció econòmica i turisme

Pibernat també ha vinculat la concessió d’ajudes municipals per a l’adequació i embelliment de comerços locals que obrin un mínim de 9 mesos l’any, a la necessitat de mantenir el comerç viu i obert durant els períodes de temporada baixa, per tal de garantir un servei de qualitat als visitants

La cuina local, principal reclam del territori

Peix de Roca de Begur, arròs de Pals, gamba de Palamós, peix blau ganxó, garoines de Palafrugell… la gastronomia s’ha convertit en la principal ambaixadora del territori i ja no queda racó que no tingui el seu producte autòcton amb el que cridar l’atenció a un visitant que ja no busca només un paisatge bonic. Per la seva banda, les noves tendències culinàries han integrat el producte local i de temporada, amb altres maneres d’oferir-lo. Un exemple d’aquesta filosofia, és el menú que es pot trobar al restaurant cal bandarra, un dels participants a la campanya del peix de roca.

Amb tantes campanyes gastronòmiques, al final potser caldrà començar a plantejar un bon congrés d’endocrinòlegs.