30.9 C
Pals
Divendres, 18 juliol 2025
- Publicitat -

Es crea un itinerari autoguiat a Monells per explicar les actuacions del projecte LIFE AgroForAdapt

L’objectiu és difondre les actuacions del projecte LIFE AgroForAdapt, que promou sistemes agroforestals per adaptar el sector primari al canvi climàtic. El recorregut mostra exemples pràctics i ofereix informació tècnica i cultural accessible amb codis QR

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Diputació de Girona ha creat un itinerari autoguiat de prop de 13 quilòmetres a la finca Camps i Armet de Monells, al municipi de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura. El recorregut mostra les actuacions del projecte europeu LIFE AgroForAdapt, que es duen a terme tant a les comarques gironines com a altres zones mediterrànies.

Aquest projecte impulsa l’ús de sistemes agroforestals per ajudar el sector agrícola, ramader i forestal a fer front al canvi climàtic. Les dues pràctiques principals que promou són la combinació de cultius amb arbres i arbustos i el pasturatge en zones forestals.

L’itinerari consta de quinze punts d’interès, i es pot fer per trams o sencer. Cada espai té un codi QR que permet accedir a continguts explicatius en català, castellà, anglès i francès. A més de les accions agroforestals, el recorregut inclou informació cultural i mediambiental sobre la zona i la recerca que s’hi desenvolupa.

Entre els beneficis dels sistemes agroforestals hi ha la reducció del risc d’incendis gràcies al pasturatge, una millora del benestar animal i la disminució de la dependència de farratges externs. Aquests sistemes també milloren la qualitat de l’herba i protegeixen el bestiar de les temperatures extremes, el vent i les tempestes.

El projecte, que va començar a finals del 2021 i acabarà l’any 2026, té una durada de cinc anys. Es desenvolupa a Catalunya, Castella i Lleó i el sud de França, amb la participació de diversos socis. La Diputació de Girona col·labora en el projecte, juntament amb entitats de recerca, institucions públiques i associacions.

- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies