20.3 C
Pals
Dimarts, 27 setembre 2022
- Publicitat -

Acord entre Generalitat i vuit ajuntaments de l’Empordà per a la promoció conjunta del Parc Natural del Montgrí, les IIles Medes i el Baix Ter

Els ajuntaments aportaran en total 18.000 euros anuals per executar accions concretes de promoció turística dels valors naturals del parc i donar visibilitat a la Carta europea del Turisme Sostenible

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

La Generalitat ha signat un conveni amb vuit ajuntaments de l’Alt i Baix Empordà, per a la promoció turística conjunta dels valors naturals del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter, com a motor econòmic de la zona. Concretament, amb l’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí; de Pals, Carles Pi i Renart; de l’Escala, Víctor Puga; de Bellcaire d’Empordà, Cecília Barnosell; de Fontanilles, Salvador Coll; de Gualta, Jaume Fontdevila; de Palau-sator, Joan Sabrià, i d’Ullà, Josep López Ruiz.

El conveni comprèn l’aprovació d’un Pla de promoció turística i el desenvolupament local en l’àmbit del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Per a desplegar les accions previstes, els ajuntaments destinaran cada any un total de 18.000 euros, repartits proporcionalment entre els ajuntaments de Torroella de Montgrí, Pals i l’Escala, que aportaran un 25% cadascun, i la resta, que aportaran un 5% cadascun. El conveni té una vigència de tres anys prorrogable. L’Ajuntament de Torroella de Montgrí serà l’encarregat de la secretaria tècnica del conveni.

Els principals objectius d’aquest conveni són potenciar el coneixement de la marca Parc Natural, implantar una estratègia conjunta de comunicació pel turisme de natura, donar suport a les empreses per la creació de productes adaptats als mercats potencials del turisme de natura i fomentar la cooperació entre els actors econòmics del territori pel desenvolupament de l’ecoturisme, entre d’altres.

S’estructura al voltant de quatre línies de treball, que es despleguen en més d’una vintena d’accions. La primera és reforçar la imatge turística del parc, seguida d’avançar en el desenvolupament online de la promoció del parc en pàgines web i xarxes socials. També es realitzaran accions de promoció destinades al públic final i a professionals i es promourà un pla estratègic de desenvolupament local.

Tot això és per fer més visible el parc natural com a destí turístic de natura i la Carta europea del Turisme Sostenible en Espais Naturals Protegits. Precisament, el parc compta des del 2016 amb aquest instrument de la Federació EUROPARC que acredita el compromís d’espais naturals i empreses turístiques envers el turisme sostenible. Per a dur-les a terme, el conveni preveu la col·laboració amb altres entitats especialitzades en la promoció turística, com ara el patronat de Turisme Costa Brava i Pirineu de Girona, i l’Agència Catalana de Turisme.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Els investigadors de la Fundació Alive no troben pops adults a les badies de Pals i Roses

Els experts atribueixen la situació, que volen continuar analitzant, al canvi climàtic i als propis cicles de l'espècie
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -