Els Ajuntaments de La Bisbal d’Empordà, Ullastret, Forallac, Corçà, Monells, Cruïlles i Sant Sadurní de l’Heura han presentat la tercera edició de la campanya Hola! Visit Empordanet, que promou el turisme cultural i patrimonial a la zona de l’Empordanet. L’acte s’ha dut a terme a la Sala municipal d’Ullastret amb la presència de diversos alcaldes i regidors dels pobles involucrats.

Miquel Gatius, alcalde d’Ullastret, ha iniciat la presentació agraint els esforços dels Ajuntaments implicats per aconseguir l’objectiu comú de dinamitzar l’economia del territori a través d’un turisme existent durant tot l’any i que permeti als visitants gaudir i conèixer la gastronomia, el patrimoni cultural, els paisatges i els oficis artesans de l’Empordanet (terme utilitzat per Josep Pla per definir aquesta part més interior de l’Empordà). “Nosaltres mateixos hem de ser conscients del potencial que tenim”, explicava Gatius.

A través d’un nou video de promoció, Anna Pijuan ha agafat el relleu de Gatius per endinsar-se més en el projecte: “La campanya vol ser un reflex del compromís amb un model de turisme responsable que generi respecte entre els turistes i la població local i que contribueixi a la conservació del patrimoni natural i cultural i el teixit empresarial”. Enguany, la campanya compta amb l’elaboració d’una guia multilingüe disponible en paper i en pdf (en la que hi han col·laborat Elena Paschinger, una periodista austríaca i bloguera de viatges, i l’arquitecte i músic Carles Sanjosé), la creació d’un canal de Youtube i les diferents publicacions al web i a les xarxes socials. “Volem que vinguin, s’enamorin i interactuin amb nosaltres”, afirmava Pijuan.

Els més de 40 establiments que participen en aquesta campanya (restaurants, allotjaments, empreses que ofereixen serveis) disposaran d’un adhesiu a l’entrada perquè els visitants puguin identificar que formen part del projecte Hola! Visit Empordanet.

L’acte l’ha tancat Ramon Ramos, gerent del Patronat de turisme de la Costa Brava, que ha felicitat la feina de les administracions locals per poder dur a terme aquest projecte. Ramos ha afegit que amb aquesta iniciativa s’ajuda a desestacionalitzar el turisme dels mesos d’estiu incrementant la qualitat de l’experiència dels visitants i, alhora, provocant un augment del PIB. “La Costa Brava és un dels racons més especials del món. A banda de la platja, estem aconseguint que el turisme cultural estigui en alça. Encara queda molt camí per fer, però des del Patronat donarem suport a projectes com aquest, perquè fan que el nostre territori pugi any rere any”, sentenciava Ramos.