21.5 C
Pals
Dimecres, 31 maig 2023
- Publicitat -

La DO Empordà recupera els vins d’àmfora

Ràdio Capital
Ràdio Capitalhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Diversos cellers de la DO Empordà han recuperat les àmfores per oferir vins que destaquen per la seva mineralitat, frescor i un elevat grau de puresa dels aromes primaris de la varietat emprada. Fa més de 2.000 anys, grecs i romans van estendre l’ús de les àmfores a l’Empordà com a recipient per fermentar el raïm i elaborar el vi. Ara els cellers La Vinyeta, Gelamà, Vinyes d’Olivardots i Gerisena han començat a comercialitzar vins creats amb aquesta històrica tècnica, tot i que ara per ara s’elaboren petites produccions que exploren la seva potencialitat.

Els cellers usen àmfores de 600 a 800 litres de capacitat, elaborades amb fang d’una purositat concreta que propicia un correcte envelliment dels vins. Els cellerers destaquen la mineralitat dels vins d’àmfora a causa del contacte directe del vi amb el fang. Remarquen que els vins d’àmfora són lleugers, molt frescos i un punt afruitats, molt en la línia de la demanda actual del mercat. Un altra de les seves característiques és l’elevat grau de puresa dels sabors primaris de la varietat emprada, gràcies a la neutralitat del recipient. 

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

[MAPA INTERACTIU] Què han votat els teus veïns? El resultat de les eleccions municipals 2023 al Baix Empordà

Diversos partits, però un únic guanyador deixen clara la postura dels teus veïns a les eleccions municipals d'enguany al Baix Empordà, comprova quin ha estat el partit més votat al teu carrer
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -