7.6 C
Pals
Dijous, 18 desembre 2025
- Publicitat -

L’ACA destina més de 2 MEUR per connectar Gualta amb Serra de Daró i millorar el tractament de les aigües residuals

Està previst que es construeixi una estació de bombament i un col·lector en alta de 4.000 metres de llarg que permetran connectar Gualta amb la depuradora

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Agència Catalana de l’Aigua ha adjudicat el projecte per connectar el municipi de Gualta amb la depuradora de Serra de Daró, una actuació clau per millorar el tractament de les aigües residuals al Baix Empordà. Amb un pressupost superior als 2 milions d’euros, l’obra contempla la construcció d’una estació de bombament soterrada, dissenyada amb formigó armat, i un col·lector de 4.000 metres que transportarà les aigües residuals des del clavegueram de Gualta fins a la planta de Serra de Daró.

La depuradora de Serra de Daró té capacitat per tractar prop de 350 metres cúbics d’aigua al dia, una xifra que equival al servei d’una població d’aproximadament 1.400 habitants. Tot i això, actualment només tracta un terç del seu cabal màxim, fet que permet absorbir el flux procedent de Gualta, un municipi que compta amb uns 423 habitants. Aquesta connexió suposarà una optimització de l’ús de la infraestructura existent.

Paral·lelament, les aigües residuals generades a les urbanitzacions i el camp de golf situats dins el terme municipal de Gualta seguiran gestionant-se mitjançant una xarxa de clavegueram independent que connecta amb la depuradora de Torroella de Montgrí.

Aquest projecte forma part d’una estratègia més àmplia per millorar el sanejament arreu de Catalunya. Actualment, la comunitat compta amb 562 depuradores operatives, que cobreixen el sanejament del 97,3% de la població. Al Baix Empordà, hi ha 13 plantes actives que asseguren aquest servei a prop del 98% dels habitants de la comarca.

- Publicitat -
- Publicitat -

Els veïns del barri de l’energia de Palafrugell rebutgen el projecte de 86 habitatges

Els veïns del barri de l’Energia s’oposen a la construcció de 86 habitatges nous a Palafrugell. Han presentat més de 500 al·legacions i denuncien que el projecte provocarà massificació, problemes d’aparcament i estrès social. Proposen zones verdes en comptes d’habitatges. L’Ajuntament defensa la necessitat del projecte per fer front a la manca d’habitatge.

Altres notícies