L’Ajuntament de Palafrugell aprova la moratòria d’un any per a l’obertura de nous pisos turístics

L’objectiu de la moratòria reflexionar sobre la normativa i veure quines limitacions cal aplicar en el municipi

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -
Banner dutxa girona

L’Ajuntament de Palafrugell ha acordat la suspensió de llicències per pisos turístics durant un període d’un any amb l’objectiu de revisar la normativa existent i considerar les possibles restriccions per a aquesta modalitat d’allotjament al municipi.

Aquesta mesura implica la paralització temporal de la tramitació de noves llicències o modificacions, principalment a la zona urbana, i al mateix temps permetrà identificar aquells pisos que no compleixen amb les regulacions vigents.

El Ple municipal, en la seva sessió del 31 d’octubre, va aprovar aquesta moratòria de llicències de pisos turístics i de l’ampliació d’activitats per als ja existents. La majoria dels partits de l’oposició van donar suport a aquesta mesura, amb l’excepció de Junts, que va optar per l’abstenció.

L’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, va destacar la necessitat d’analitzar a fons l’impacte dels pisos turístics en la manca d’habitatges disponibles per als residents i com aquest model turístic influeix en la localitat. També va anunciar que, en aquest procés de reflexió, es podria considerar la delimitació de zones on no es permetria l’obertura de nous pisos turístics i la possible imposició de límits en aquells barris on sí estiguessin autoritzats.

Així doncs, Palafrugell s’uneix a altres destinacions turístiques que estan revisant la proliferació de pisos turístics en els últims anys i opten per una pausa per avaluar les regulacions i restriccions adequades.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner agrienergia

Quinze propostes passen a la votació dels Pressupostos Participatius de Torroella i l’Estartit

Quinze propostes passen a la votació ciutadana dels Pressupostos Participatius de Torroella de Montgrí i l’Estartit. La votació tindrà lloc al novembre. Deu projectes corresponen a Torroella i cinc, a l’Estartit. Abans, cada proposta tindrà un informe tècnic i econòmic. La ciutadania decidirà quines actuacions rebran finançament municipal durant l’any 2027.
- Publicitat -
clinica milena

Altres notícies