18.5 C
Pals
Dissabte, 15 novembre 2025
- Publicitat -

L’Arxiu Municipal de Torroella tindrà els documents de la Fundació Hospital-Asil de Pobres i Malalts

Els documents, formats per 14 capses i lligalls i 4 llibres, van des del 1670 al 1960

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Fundació Hospital-Asil de Pobres i Malalts ha cedit a l’Arxiu Municipal de Torroella de Montgrí els seus documents amb l’objectiu que en faci divulgació. Es tracta d’una institució que funciona des del segle XVII, i que té una gran importància en la història local.

Els documents, formats per 14 capses i lligalls i 4 llibres, van des del 1670 al 1960. Són llistes censals, on consten les donacions que rebia aquesta fundació i arxius de comptabilitat i correspondència.

Al segle XVII, segons els documents, els hospitals que acollia el municipi eren institucions orientades a la cura de malalts. Les subvencions cap a aquestes entitats venien de l’Església, de particulars o dels organismes locals.

Actualment, la Fundació Hospital-Asil de Pobres i Malalts s’ocupa de dirigir la Residència Vila Vella i la Residència i Centre de Dia Santa Caterina.

- Publicitat -
- Publicitat -

Oques Grasses sumen dues noves dates a l’Estadi Olímpic: 5 i 7 d’octubre

Oques Grasses oferiran dos nous concerts de comiat a l’Estadi Olímpic, els dies 5 i 7 d’octubre, després d’exhaurir en 20 minuts els dos directes del 9 i 10 d’octubre. Les entrades es posaran a la venda el dilluns vinent a les 12 del migdia a The Project. Aquestes dues noves dates responen al clam

Altres notícies