Les exportacions gironines pugen un 9,7% al juny

Les vendes a l'exterior en la primera meitat de l'any cauen un 2,9% amb 4.180,69 MEUR.

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Les exportacions a la demarcació de Girona han crescut un 9,7% en el mes de juny, en comparació amb el mateix mes de l’any passat. Això vol dir que les empreses gironines van facturar 737,66 milions d’euros en vendes a l’exterior. El sector carni es manté líder, tot i que perd pes en comparació amb el juny de l’any passat. Per altra banda, en la primera meitat de l’any la demarcació ha tancat un semestre negatiu pel que fa a exportacions amb uns ingressos un 2,9% inferiors en comparació amb la primera meitat del 2025. Entre el gener i el juny, les empreses de la demarcació han facturat 4.180,69 milions d’euros.

L’increment del 9,7% en les exportacions a Girona situa al territori com a la demarcació catalana amb un increment més important en les vendes a l’exterior. De fet, la mitjana catalana s’ha quedat en el 2,9% en el juny, lluny de la xifra gironina. Les vendes a l’exterior del sector agoralimentari segueixen notant l’efecte dels arazels xinesos. En el mes de juny han facturat 115,53, un 17,5% menys del que venien en el juny del 2025. Malgrat tot, aquest sector es manté com a líder de vendes a l’exterior a la demarcació.

Per darrere hi ha la venda de màquines, amb una facturació de 61,62 milions d’euros i això suposa un increment del 30%. En una situació similar hi ha la indústria farmacèutica, que ha facturat 55,53 milions d’euros en vendes a l’estranger en el mes de juny. Això suposa un diferencial del 34,4% en comparació amb el juny del 2025.

Segons apunta el Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa, França es manté al juny com a principal país exportador per a les empreses gironines amb 181,81 milions d’euros dels 737,66 facturats en global. A molta distància hi ha Itàlia, amb 61,56 milions i Alemanya amb 59,46. En quarta posició hi ha Portugal, amb una facturació de 43,78 milions i les vendes al Regne Unit se situen en cinquè lloc amb uns ingressos de 30,72 milions. Per la seva banda, la Xina cau fins a la desena posició amb 14,57 milions, per l’impacte que segueixen tenint els aranzels aplicats en aquest país.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Palamós obre una nova convocatòria d’ajuts per pagar l’impost sobre béns immobles

L’Ajuntament de Palamós ha obert una nova convocatòria d’ajuts per pagar l’impost sobre béns immobles. La iniciativa s’adreça a persones amb poca capacitat econòmica. El consistori hi destina 140.000 euros. Les sol·licituds es poden presentar fins al 30 de setembre. Els beneficiaris han de complir diversos requisits econòmics i patrimonials.
- Publicitat -spot_img

Altres notícies