Les víctimes mortals a les carreteres catalanes han baixat prop d’un 40 per cent fins a finals d’abril en comparació amb el mateix període de l’any passat, segons el balanç del Servei Català de Trànsit.
En total, 33 persones han mort en accidents de trànsit en el que portem d’any, una reducció destacada respecte a les més de cinquanta víctimes registrades l’any anterior. També s’ha reduït lleugerament el nombre de ferits greus.
A les comarques gironines, la sinistralitat també ha disminuït, amb quatre víctimes mortals, dues menys que l’any passat. Els casos s’han registrat a la Selva, el Gironès i la Garrotxa.
Els col·lectius vulnerables, com motoristes, vianants i ciclistes, concentren dos terços de les víctimes mortals, fet que continua preocupant les autoritats de trànsit i posa el focus en la necessitat d’incrementar la prudència.
Pel que fa a la tipologia d’accidents, les sortides de via i els xocs frontals són les causes més habituals dels sinistres mortals, sovint relacionats amb distraccions o pèrdua de control del vehicle.
Per territoris, la demarcació de Barcelona concentra el nombre més elevat de víctimes, mentre que Girona es manté amb xifres més baixes, tot i la importància de continuar reduint la sinistralitat.
El Servei Català de Trànsit insisteix en la necessitat de mantenir conductes responsables a la carretera, especialment entre els col·lectius més exposats, per continuar reduint el nombre de víctimes.




