L’escorxador de Palafrugell tanca el 15 d’abril

L'activitat es trasllada temporalment a l'escorxador de Santa Cristina

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
L'escorxador de Palafrugell tanca el 15 d'abril
Loading
/

L’escorxador de Palafrugell tanca a partir del 15 d’abril. Les instal·lacions requereixen de forma urgent un seguit d’obres per complir amb les normatives vigents. Mentre l’activitat estigui aturada, els carnissers hauran d’anar a l’escorxador de Santa Cristina d’Aro.

L’escorxador és un edifici modernista de 1907. Fa anys que necessita una actuació a fons per resoldre aspectes pendents, com ara depurar les aigües brutes abans d’abocar-les al clavegueram o separar el bestiar viu i el mort, entre d’altres. La solució passa perquè un privat assumeixi la gestió de l’escorxador. Però eixugar el dèficit i fer les obres necessàries requereix una inversió molt elevada. Només les obres ja podrien enfilar-se a uns 150.000 euros. Per això, el govern municipal preveu una concessió a llarg termini. L’anterior licitació va quedar deserta i ara es tornarà a licitar, amb una rebaixa de les condicions. Des de l’oposició, el portaveu socialista, Juli Fernández, critica que el govern hagi plantejat una data concreta tot i que no té garanties de la licitació.

La polèmica per l’escorxador ve de lluny. Quan Esquerra era a l’oposició, va portar una garrafa d’aigua ensangonada a una sessió plenària. L’ara regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, Jaume Palahí, retreu a Fernández com va intentar resoldre el cas, amb una connexió al clavegueram precipitada.

El govern de Palafrugell es planteja una concessió de l’escorxador a 20 anys. Confia que aquest termini donaria marge al nou gestor per amortitzar les inversions que caldrà fer en les instal·lacions.

- Publicitat -
- Publicitat -

Detingut a Palafrugell un multireincident amb més de 40 detencions per escopir a un nadó de deu mesos davant de la mare

La Policia Local el va arrestar poca estona més tard per un delicte de vexacions, un cop es van denunciar els fets. Després de passar a declarar, el jutjat de guàrdia de la Bisbal d'Empordà l'ha deixat en llibertat.

Altres notícies