Imatges del regne de Tonga
Un tsunami provocat per l’erupció submarina del volcà Hunga Tonga-Hunga Ha’apai ha causat greus danys materials al pacífic. Poblacions de la línia de platja del regne de Tonga s’han vist afectades. S’han declarat alertes de tsunamis i forts onatges per tota la regió del Pacífic.
Fiji, Austràlia, Samoa Occidental i Hawaii han emès una alerta per fort onatge.
El Baix Empordà, tot i quedar-ne molt lluny, també hem pogut notar aquí l’ona expansiva. Estem separats més de 17.000 km però, entre les 20 i 21h del dissabte va arribar a Catalunya, els efectes de l’ona expansiva de l’explosió d’aquest volcà.
L'erupció del volcà de #Tonga, ahir a primera hora a l'oceà Pacífic, van generar un seguit d'ones expansives que entre ahir al vespre i aquesta matinada han arribat a Catalunya. Aquestes ones han quedat registrades a les nostres EMA, amb canvis sobtats de pressió en superfície. pic.twitter.com/qPM1EtWjst
— Meteocat (@meteocat) January 16, 2022
Les estacions meteorològiques del Baix Empordà van mesurar una oscil·lació ben marcada en la pressió atmosfèrica i fins i tot a l’Estartit, en Josep Pascual va observar rissagues, oscil·lacions en nivell del mar de fins a 40 cm.
Impressionants imatges de l'erupció del volcà Hunga Tonga-Hunga Ha'apai enregistrades pel satèl·lit NOAA GOES West. pic.twitter.com/tbLH8lPH4u
— Joan Anton Català Amigó (@estelsiplanetes) January 16, 2022