24.1 C
Pals
Diumenge, 29 novembre 2020

L’exsecretari d’Infraestructures diu que no hi havia cap autorització formal per atracar el Moby Dada a Palamós

Ricard Font ha afirmat que no es va demanar a través de la plataforma on es fan aquestes sol·licituds i que no sabien que es tractava d'un buc d'Estat

El més llegit

Activat el pla INUNCAT per la previsió de fort onatge a la Costa Brava

S'activa també una prealerta del pla per fortes ventades, a més a la Costa Brava, on les onades podran superar els quatre metres

El TSJC conclou que Torroella de Montgrí va vulnerar la llibertat ideològica denegant el permís per a una carpa a C’s

Confirma la sentència del jutjat contenciós 1 de Girona i imposa 2.000 euros de costes processals a l'ajuntament

A la Bisbal d’Empordà, el 60 % dels residus no es reciclen

Cada bisbalenc/a genera una mitjana de 1,4 Kg de residus al dia i en un any la població total...

Resposta a la Sra. Rosa Regàs en relació a les seves declaracions a Ràdio Capital

Aquestes són unes declaracions que realitza Clàudia Soler i Laborda, actual directora de l’Escola Carrilet de Palafrugell, en nom...
Avatar
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -

L’exsecretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha declarat avui al judici del procés, on ha negat que la Generalitat rebés “una autorització formal que permetés que el Moby Dada atraqués al port de Palamós”. Segons Font, que també és expresident de Ports de la Generalitat, no es va efectuar “el tràmit administratiu corresponent, ni es va rebre cap carta, ni es va demanar a través de la disposició addicional desena de la Llei de Ports”. No obstant això, Font ha dit que, informalment, a través d’alguns comentaris, semblava que el consignatari demanava “atracar per reparar cabines en un període de 20 dies”. Així ha contestat a l’advocat de Josep Rull, Jordi Pina:

En aquesta línia, l’actual president de Ferrocarrils de la Generalitat ha dit que “tampoc se sabia que es tractava d’un buc d’Estat”, perquè “ningú ho havia explicat”. Sobre el tràmit pertinent que cal fer per poder atracar al port, Font ha detallat que cal “presentar les característiques del buc, les assegurances i l’operativa que tindria aquest al port”. Afirma que cap d’aquests documents es va aportar a través de la plataforma DuePort.

Una mesura excepcional i que obligaria a atracar el buc pot ser la sol·licitud de l’aplicació d’una disposició addicional de la Llei de Ports. Aquesta acció la pot emprendre el ministre de Foment, que pot al·legar i explicar que es fa per “causes d’interès general”, però que segons Font, “no es va produir”. Per això, ha detallat que no es va permetre que el Moby Dada atraqués a Palamós.

D’altra banda, sobre el calendari del port, ha afirmat que, durant aquells 20 dies, hi havia reserves fetes per nou creuers “programades des de feia un any”.

Ricard Font ha insistit que “si s’hagués fet el tràmit corresponent, l’autoritat portuària hauria permès l’entrada”.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

La velocitat de transmissió del coronavirus evoluciona a la baixa al Baix Empordà

El risc de rebrot de la COVID-19 en el conjunt del Baix Empordà està per sota dels 300 punts....

Primera Llista – 28 novembre 2020

Et presentem les cançons més importants de la setmana amb en Marc Clapés!

Resposta a la Sra. Rosa Regàs en relació a les seves declaracions a Ràdio Capital

Aquestes són unes declaracions que realitza Clàudia Soler i Laborda, actual directora de l’Escola Carrilet de Palafrugell, en nom del recent nou equip directiu,...

A la Bisbal d’Empordà, el 60 % dels residus no es reciclen

Cada bisbalenc/a genera una mitjana de 1,4 Kg de residus al dia i en un any la població total de la Bisbal en genera...

Pals disposarà d’una estació de càrrega de vehicles elèctrics

Durant les darreres setmanes, s’han realitzat diferents treballs d’obra civil, electricitat  i senyalització per a la seva col·locació.

Altres notícies