Morta Urgències
Roda de premsa a l'Hospital de Palamós | Imatge de Laia Bodro

L’Hospital de Palamós nega que hi hagués cap error o negligència en el cas de la dona de 84 anys morta el passat 15 de novembre, després de 7 hores esperant ser atesa a Urgències de Palamós. Atribueixen el cas a una saturació excepcional del servei d’urgències que va rebre, en una curta franja horària, 11 pacients amb situació similar a la víctima.

El Dr. Marc Pérez, director d’Urgències, ha admès que, després de veure i revisar els fets, hauria estat convenient revisar l’estat de la pacient i fer una reavaluació mèdica. Afirmen que s’ha iniciat un procés intern d’anàlisi per a evitar que casos com aquest es tornin a produir.

El Dr. Pérez ha estat molt contundent a l’hora d’afirmar que no hi va haver cap negligència, i que es va actuar de la manera habitual. Quan la pacient va entrar al procés de triatge, va ser classificada amb el nivell 3, nivell urgent amb necessitat de múltiples exploracions i estabilitat fisiològica. Ha recalcat, en diverses ocasions, la gran quantitat de pacients d’alta complexitat que hi va haver aquell dia, que van fer que els torns dels professionals s’allarguessin més del compte. Aquesta situació excepcional va fer que el temps d’espera, que habitualment es situa entre 60-80 minuts, s’allargués fins a més de 5 hores.

El Director Assistencial, Dr. Xavier Pérez, ha declarat que la causa de la mort és un procés abdominal que es va complicar, però no han pogut donar més detalls per la confidencialitat. Han confirmat que no es va practicar l’autòpsia a la pacient.

Ràdio Capital avançava ahir el cas, una família denunciava que la seva mare havia mort després de 7 hores esperant a Urgències. Degut al ressò mediàtic que va obtenir la noticia, l’Hospital de Palamós ha ofert una roda de premsa per a explicar la seva versió dels fets. Aquest matí, el Departament de Salut de la Generalitat ha emès un comunicat informant que s’ha obert un expedient per a investigar el cas.