Més de 700 establiments hostalers de les comarques gironines participen aquest estiu en la setena edició de la campanya Banderes Verdes. La iniciativa reconeix la correcta gestió dels envasos de vidre. També valora el compromís ambiental del sector de la restauració durant els mesos amb més activitat turística.
Cinc municipis gironins formen part de la campanya. Són Blanes, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Torroella de Montgrí. Els cinc competiran amb una vintena de poblacions catalanes per aconseguir una de les dues banderes verdes disponibles a Catalunya.
La campanya mobilitzarà prop de 2.000 establiments hostalers de Catalunya. També hi participaran una vintena de municipis costaners. L’organització valorarà la recollida correcta del vidre durant l’estiu. Aquesta època concentra més turisme, més consum i una producció més elevada de residus.
Calella i Canet de Mar van obtenir les dues banderes verdes en l’edició anterior. Els dos municipis del Maresme intentaran repetir el reconeixement aquest estiu. La nova edició també incorpora un premi addicional per als municipis amb més puntuació de cada comunitat autònoma.
Aquests municipis rebran una jornada de sensibilització ambiental. Diversos educadors explicaran els beneficis del reciclatge dels envasos de vidre. També resoldran els dubtes dels veïns sobre la separació correcta dels residus i el seu impacte sobre el medi ambient.
L’entitat organitzadora també premiarà tres establiments hostalers de Catalunya. El reconeixement destacarà els negocis amb més compromís ambiental. La valoració tindrà en compte la gestió dels residus, el consum d’aigua i energia i la compra de productes sostenibles.
En l’edició anterior, un establiment de Torroella de Montgrí va rebre aquest guardó. El local Les Corones va compartir el premi amb el restaurant Catalina, de Gavà. Aquest reconeixement va destacar les mesures aplicades pels dos negocis per reduir el seu impacte ambiental.




