Noves proves que situen Pals com a sortida de l’expedició de Colom

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Cercle Català d’Història presentarà noves proves que situen la vila de Pals com a lloc de sortida de la primera expedició de Colom.

Les proves es presentaran a la V edició Colombina d’estudi, aquest proper 11 d’agost a les 18h a Ca la Pruna, i comptarà amb Joaquim Ullan, president del Cercle Català d’Història, la cap de recerca Eva Sans, el policia pèrit cal·lígraf Jesús Delgado i l’historiador local de Pals Narcís Subirana.

Aquest passat juliol l’associació va participar al 56è Congrés Internacional d’Americanistes a Salamanca, on van defensar que Colom va ser català i no nascut a Gènova, tal i com s’havia explicat fins ara. Aquest any es commemoren 525 anys de la tornada del primer viatge a Catalunya, a Barcelona i al port d’on va sortir.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

Més de 700 nedadors participen a la 14a MARNATON eDreams Begur

Begur ha acollit aquest dissabte la 14a edició de la MARNATON eDreams, tercera prova de la Copa MARNATON 2026. Més de 700 participants han nedat en les distàncies de 7, 3 i 1,5 quilòmetres. La jornada també ha inclòs les proves infantils i la participació de dos nedadors invidents.

Altres notícies