15.9 C
Pals
Divendres, 12 setembre 2025
- Publicitat -

El sector pesquer català demana normatives adaptades a la realitat mediterrània per poder sobreviure

privat:-els-pescadors-gironins-engeguen-la-campanya-del-llamantol-despres-d’una-veda-de-deu-mesos
Privat: Els pescadors gironins engeguen la campanya del llamàntol després d’una veda de deu mesos

El sector pesquer català reclama a la Unió Europea normatives adaptades a la realitat de la Mediterrània per garantir la continuïtat de l’activitat. Aquest dissabte al migdia, representants de confraries de tot el país s’han concentrat al port de Blanes per denunciar que les mesures europees no tenen en compte les característiques pròpies del litoral català.

Les noves regulacions limiten els dies de pesca d’arrossegament a prop de 130 anuals i exigeixen l’ús de malles més grans per evitar la captura de peixos juvenils. A més, imposen vedes temporals per protegir zones de reproducció i l’ús de portes voladores per minimitzar l’impacte al fons marí.

Des del Govern, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha assistit a l’acte i ha expressat el suport de les institucions catalanes als pescadors. Ordeig ha admès que la legislació europea sovint es fa des del desconeixement del model català i ha assegurat que es treballa conjuntament amb pescadors, científics i biòlegs per aportar dades que ajudin a canviar aquesta situació.

Oferta de feina: Ràdio Capital i Taronja ràdio busquem agents comercials

Amb la posada en marxa de Taronja ràdio Girona, l’emissora busca agents comercials per la zona del Gironès, el Pla de l’Estany, la Selva i l’Alt Empordà.

Descripció del lloc de feina

  • Venda de publicitat de ràdio i mitjans digitals a anunciants potencials, per a la zona de Girona ciutat i comarques veïnes.
  • Venda de patrocinis dels esdeveniments organitzats per Taronja Ràdio, Ràdio Capital de l’Empordà o altres mitjans associats.
  • Prospecció i visites a clients.
  • Recull d’informació per a l’elaboració de briefings i materials publicitaris dels clients visitats.
  • Disseny de propostes comercials.
  • Confecció de les ordres de publicitat i planificació de les campanyes.
  • Seguiment de les campanyes dels clients.
  • Compliment dels objectius comercial assignats.
  • Realització de les diferents tasques administratives associades a l’activitat dels seus clients.

Requisits per a les persones candidates

  • Disponibilitat per jornada completa.
  • Persona jove, dinàmica i responsable.
  • Imprescindible domini del català i el castellà, tant oral com escrit. Es valorarà el coneixement d’anglès.
  • Consumidora de mitjans de comunicació.
  • Apassionada per la comunicació, el màrqueting i els esdeveniments.
  • Amb una experiència mínima de dos anys en tasques comercials similars. Es valorarà experiència prèvia en la venta de publicitat en mitjans, tan tradicionals com digitals.
  • Acostumada a treballar sota pressió en moments determinats i enfocada en el compliment d’objectius.
  • Experiència professional o coneixements acreditables de la tasca comercial (es valorarà positivament si és en àmbits propers als mitjans de comunicació).
  • Es valorarà cartera de clients pròpia.
  • Es valorarà si la persona candidata està inscrita com a demandant de feina al SOC.
  • Capacitat de negociació.
  • Coneixement del territori.
  • Vehicle propi.
  • Coneixement d’eines administratives i programari informàtic: Word, Excel, power point, Google docs, Google sheets i similars. Es valorarà coneixement d’eines com Canva, WordPress, Photoshop, Illustrator, Mailchimp o similars.
  • Bona presència.

Retribució

Sou base fixe + variable en funció de les vendes

Possibilitat de combinar teletreball amb treball presencial

Les persones que vulguin optar al lloc de feina hauran d’enviar un correu electrònic a [email protected], adjuntant el seu Currículum Vitae i un escrit on s’expliqui perquè es considera oportú o oportuna per al lloc de feina.

Torna la Jim i ens ensenya ‘Maneres de viure’

torna-la-jim-i-ens-ensenya-‘maneres-de-viure’
Torna la Jim i ens ensenya ‘Maneres de viure’

 

Després de gairebé un any sense publicar música la cantant catalana ha llançat ‘Maneres de viure’ un senzill amb el toc rocker que tant la va caracteritzar durant el seu pas per Eufòria.

Aquesta cançó neix dels viatges en cotxe amb el seu pare; aquells moments en què  tot el que  importava era la música i les ganes de viure cada instant al màxim. És per això, que la cançó pretén transmetre la sensació de llibertat pura que s’obté viatjant sense rumb i també homenatjar el seu pare i a tots aquells que comparteixen la seva mentalitat: perdre’s a l’aventura abans que seguir els senyals i estimar el Rock and Roll fins a sentir-lo com una part de la mateixa personalitat.

Aquesta essència es pot veure en el videoclip que té com a principal temàtica un viatge per carretera amb amics i també en la lletra i la sonoritat de la cançó on podem trobar referències a AC/DC, La Fuga, Estopa o Rosendo.  Aquests artistes no només formen part dels seus trajectes en cotxe, sinó que també l’han marcat com a artista.

 

L’entrada Torna la Jim i ens ensenya ‘Maneres de viure’ ha aparegut primer a Primera Fila.

El Festival Clàssic Pals reafirma la seva aposta per la música de qualitat amb quatre concerts aquest estiu

Emma Stratton a la presentació del Festival Classic Pals
Emma Stratton a la presentació del Festival Classic Pals

El Festival Clàssic Pals celebrarà aquest estiu la seva quarta edició, amb una programació que busca consolidar el municipi com un referent cultural dins l’Empordà a través de la música clàssica. L’església de Sant Pere de Pals, amb la seva sonoritat i valor patrimonial, serà de nou l’escenari dels quatre concerts programats entre el 2 i el 17 d’agost.

Stratton ha destacat els valors fundacionals del projecte, com el reconeixement del talent local i la voluntat de portar propostes musicals de qualitat a un poble que sovint s’associa sobretot amb el turisme i la gastronomia. “Pals també ha de tenir un lloc per a la música clàssica”, ha remarcat. La directora ha volgut agrair especialment el suport de l’Ajuntament i de l’Associació Cultural de Pals, entitats coorganitzadores del festival, així com la col·laboració de la Schubertíada de Vilabertran.

La programació d’enguany inclou el quartet de saxos Kebyart (2 d’agost), un dels grups de cambra amb més projecció internacional del moment, així com un concert de la pròpia Emma Stratton al piano (10 d’agost) vinculat a la presentació del seu primer disc, Syndesi. El tercer concert (15 d’agost) serà a càrrec del baríton Carlos Pachón i el pianista Bernat Llorens, que presentaran un nou programa de cançó catalana en col·laboració amb la Schubertíada. El festival es tancarà el 17 d’agost amb una adaptació escènica de l’òpera L’elisir d’amore de Donizetti, a càrrec del grup líric encapçalat per la soprano palsenca Laura Coll.

L’alcalde Carles Pi ha subratllat la importància de continuar apostant per la cultura i aprofitar el talent local: “Amb l’Emma i la Laura ho teníem molt fàcil. Aquesta aposta és guanyadora”. També ha volgut reconèixer la tasca de l’Associació Cultural, que va impulsar el festival fa quatre anys. Per la seva banda, el rector Josep Taberner ha celebrat poder acollir els concerts a l’església parroquial, un espai que ha estat elogiat pels músics per la seva acústica i caràcter solemne.

La jornada de ciberseguretat impulsada per la Cambra de Comerç de Palamós dona prioritat a la prevenció

Cambra de Comerç de Palamós jornada de ciberseguretat

La Cambra de Comerç de Palamós ha organitzat aquest divendres una jornada sobre ciberseguretat a l’Hotel Hostalillo de Tamariu. L’esdeveniment ha aplegat empresaris, professionals i especialistes per analitzar l’augment dels riscos digitals i presentar eines útils per protegir els negocis.

La sessió ha començat amb una ponència del pèrit informàtic i divulgador Bruno Pérez. Ha insistit que la ciberseguretat no és només un assumpte tècnic, sinó una qüestió de gestió del risc. Ha alertat que qualsevol empresa, per petita que sigui, pot ser víctima d’un atac. També ha recomanat aprofitar les ajudes del programa Kit Digital que tramita la mateixa Cambra per implantar mesures bàsiques de protecció.

Al llarg de la jornada s’han exposat casos reals d’atacs informàtics a empreses del territori. Això ha servit per remarcar la necessitat de prevenir, formar el personal i comptar amb suport professional. En aquest sentit, la taula rodona moderada pel periodista Miquel Curanta ha tingut una gran acollida. Hi han participat David Romera, de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, Santiago Romeu, el representant dels Mossos d’Esquadra, i Josep Guasch, de l’Associació de Ciberseguretat de Catalunya.

Durant el debat, s’ha posat l’accent en la formació dels equips i en la denúncia dels atacs. Els ponents han coincidit que cedir a un xantatge digital pot obrir una espiral de risc difícil de controlar. Finalment, la jornada ha acabat amb una activitat participativa on els assistents han detectat punts febles en els seus sistemes i han rebut consells personalitzats.

El president de la Cambra, Pol Fages, ha valorat molt positivament la trobada. Ha afirmat que la ciberseguretat és un eix estratègic per a l’entitat, juntament amb la intel·ligència artificial i l’acompanyament en la digitalització de les empreses.

La 8a Setmana Internacional dels Mercats destaca el paper dels paradistes per potenciar el producte local

setmana de mercats

Sant Feliu de Guíxols ha estat el municipi escollit per inaugurar la vuitena edició de la Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines. L’acte ha tingut lloc aquest matí al Mercat Municipal i dona el tret de sortida a una quinzena d’activitats que s’estendran fins al dissabte 31 de maig. Totes les propostes giren al voltant de la gastronomia, la cuina i el producte de proximitat.

Aquest esdeveniment forma part de la campanya internacional «Estimo el meu mercat», que promou el comerç local i la relació directa entre venedors i compradors. La iniciativa s’ha convertit en una acció global que agrupa prop de 4.000 mercats de 19 països. A Catalunya, la Diputació de Girona s’hi va sumar l’any 2018 amb la col·laboració de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona.

Amb el lema «No et tallis. Al mercat, pregunta!», la campanya d’enguany vol reforçar el diàleg entre els clients i els paradistes. L’objectiu és fomentar la confiança i recuperar el valor del tracte personal, tot aprofitant l’expertesa dels venedors per oferir consells culinaris o recomanacions per conservar millor els productes.

Durant els pròxims dies, els mercats de Girona, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols acolliran demostracions de cuina en directe, tastos guiats, tallers amb xefs i concursos populars. La majoria d’activitats són gratuïtes i pensades per a tots els públics, amb l’objectiu d’acostar els mercats a nous perfils de compradors i dinamitzar aquests espais com a centres d’interacció social.

Un dels mercats habituals, el de Lloret de Mar, enguany no hi participa perquè està immers en un procés de reforma que ha alterat el funcionament habitual de l’equipament.

L’acte inaugural ha comptat amb la participació de diversos representants institucionals. La diputada responsable de la marca Girona Excel·lent i de l’àrea de Mercats de la Diputació, Vanessa Peiró, ha destacat el compromís de l’ens provincial per potenciar els productes de quilòmetre zero i impulsar una economia circular i sostenible. Per la seva banda, l’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, ha reivindicat el paper del mercat com a espai d’arrelament i qualitat. També hi ha intervingut la regidora d’Economia Local, Núria Cucharero.

Un cop acabats els discursos, el cuiner local Josep Camús ha ofert una sessió divulgativa sobre les propietats dels productes del mercat i ha compartit algunes curiositats gastronòmiques amb el públic assistent. Tot seguit, els participants han fet un recorregut guiat per les parades del mercat, en una visita pensada per conèixer millor els paradistes i el seu ofici.

A més de les activitats presencials, la campanya també inclou promocions especials. Per exemple, al mercat del Lleó de Girona, els clients rebran una bossa plegable i reutilitzable per compres superiors als 50 euros en tiquets acumulats.

Tota la informació detallada de les activitats es pot consultar al web oficial estimoelmeumercat.ddgi.cat, i a les xarxes socials es fa seguiment amb les etiquetes #estimaelteumercat i #LYLM2025.