28.7 C
Pals
Dissabte, 20 setembre 2025
- Publicitat -

Torna l’Empordanet Escena aquest octubre amb sis espectacles familiars al Baix Empordà

privat:-forallac-acull-l’espectacle-“poi”-dins-el-cicle-empordanet-escena
Privat: Forallac acull l’espectacle “POI” dins el cicle Empordanet Escena

El circuit de teatre familiar Empordanet Escena reprèn aquest octubre la seva activitat amb una programació de tardor que arribarà a sis municipis del Baix Empordà. L’objectiu és dinamitzar culturalment els pobles més petits i oferir propostes de qualitat per a totes les edats.

Des de la seva creació el 2018, el projecte ha consolidat el seu compromís amb el territori. En sis edicions ha programat més de seixanta espectacles que han combinat circ, titelles, teatre, mim i clown.

La darrera edició va ser especialment exitosa. Hi van participar divuit municipis i s’hi van sumar prop de 2.600 espectadors. El circuit va aconseguir dotze funcions amb totes les entrades exhaurides i una ocupació mitjana molt elevada.

Aquesta tardor, el calendari inclou sis espectacles familiars en pobles com Rupià, Pals, Corçà, Colomers, Sant Sadurní de l’Heura i La Pera. Les propostes combinen humor, titelles i teatre amb muntatges que conviden a jugar, reflexionar i connectar amb la natura.

El projecte manté la seva aposta per l’accessibilitat cultural. L’abonament per a tota la programació costa 20 euros i les entrades individuals es poden adquirir per 6 euros. Tota la informació sobre horaris, localitzacions i venda d’entrades es pot consultar al web d’Empordanet Escena.

Cancel·lada l’edició 2025 del Reus Music Fest

cancellada-l’edicio-2025-del-reus-music-fest
Cancel·lada l’edició 2025 del Reus Music Fest

L’organització del Reus Music Fest ha anunciat oficialment la cancel·lació de l’edició 2025, que havia de celebrar-se aquest estiu. Segons han comunicat, la decisió s’ha pres arran de la incompatibilitat de les dates amb diversos artistes del cartell inicialment programat.

Totes les persones que havien adquirit entrades rebran el reemborsament complet a través del canal oficial de la ticketera Linkearte. El procediment de devolució serà efectiu en un termini de 10 dies, enviant un correu electrònic a [email protected]
amb el número de localitzador i el nom complet. A més, l’organització posa a disposició del públic el mateix correu i el telèfon 610 350 776 per a qualsevol dubte o consulta.

En el comunicat, el festival ha reconegut que les crítiques rebudes —en molts casos “sense disposar de tota la informació”— han generat un perjudici considerable i que la cancel·lació s’ha fet per causes de força major alienes a la producció.

Des de l’organització han volgut agrair “la comprensió, el suport i la confiança” del públic i col·laboradors.

Les xarxes socials s’han omplert de crítiques contra el festival, ja que moltes persones encara no han rebut la devolució de les seves entrades després que l’esdeveniment, previst inicialment per finals d’agost, fos ajornat al mes d’octubre. Fins i tot s’ha creat una pàgina específica de damnificats del festival.

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida por REUS MUSIC FEST (@reusmusicfest)

L’entrada Cancel·lada l’edició 2025 del Reus Music Fest ha aparegut primer a Primera Fila.

Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses diumenge a tot Catalunya

Persona sota un paraigües rosa a la Bisbal d'Empordà ruixat xafec
Paraigua dia de pluja a la Bisbal d'Empordà

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya per la previsió de pluges intenses diumenge. L’avís respon a les dades del Servei Meteorològic de Catalunya, que anuncia precipitacions que podran afectar pràcticament tot el territori.

Dissabte ja s’esperen alguns ruixats dispersos, sobretot al litoral i al Pirineu occidental, d’intensitat feble o moderada. Diumenge arribarà el gruix de la pertorbació, amb pluja extensa i localment forta, que al matí començarà a la meitat oest i a la tarda i vespre s’estendrà a tot Catalunya. Podrà anar acompanyada de tempesta i fort vent, sobretot a les comarques de Girona i la Catalunya Central.

De cara a dilluns, la pluja es restringirà a la meitat est, així com al litoral i prelitoral central, on també podrà ser intensa.

Protecció Civil ha recordat la importància de tenir molta precaució en la mobilitat i les activitats a l’exterior, així com evitar travessar rius, rieres i barrancs i no acostar-se a zones inundables. L’organisme també ofereix consells de seguretat a través del seu portal d’inundacions i fa seguiment de l’episodi als seus canals de comunicació.

La ComerÇiada comptarà amb més de 1.000 comerços participants i s’estén a les Terres de l’Ebre

ComerÇiada

La ComerÇiada ha aconseguit mobilitzar més de 1.000 comerços de 20 municipis en només tres anys. Aquest octubre, la campanya s’expandeix per primer cop a les Terres de l’Ebre, fet que la converteix en la seva edició més participativa i extensa.

La iniciativa, que impulsen la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona, les Cambres de Comerç de Girona i Palamós i una vintena d’associacions de comerciants, es farà del 6 al 12 d’octubre amb el lema “Batecs de vida al carrer”. Durant la setmana, s’han programat més de 200 activitats de dinamització comercial, cultural i comunitària.

Per fidelitzar la clientela, els comerços participants posaran en circulació 10.000 euros en vals de compra. A més, s’ha estrenat la pàgina web lacomerciada.cat, on es pot consultar l’agenda i el llistat d’establiments adherits.

Durant la presentació, la presidenta de la Federació de Comerç de les Comarques Gironines, Mercè Ramírez de Cartagena, ha destacat que el creixement de la campanya mostra que la unió del comerç local és la millor resposta als reptes del sector. També ha celebrat la incorporació de les Terres de l’Ebre i l’expansió territorial.

La presidenta de Fecotur Palamós, Carmina Ontiveros, ha subratllat que la ComerÇiada visibilitza els comerciants com a agents de cohesió social i dinamització urbana. Per ella, comprar al barri és també passejar, conversar i viure l’experiència del comerç de proximitat.

Per la seva part, Albert Gómez, responsable de Comerç de la junta de la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona, ha destacat la força del projecte per sumar entitats molt diverses i oferir una experiència de compra diferenciada.

També hi ha participat el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, que ha posat en valor el comerç com a motor de vida local i atractiu turístic. La cloenda ha anat a càrrec de la directora general de Comerç, Marta Angerri, que ha expressat el suport institucional i ha animat a fer créixer el projecte com a model de cooperació territorial.

Com a novetat, la campanya incorpora una cançó pròpia, interpretada pel cantautor Pau de Ponts, amb una lletra que reivindica el valor humà i comunitari del comerç local.

La ComerÇiada vol consolidar-se com una cita anual de referència a Catalunya, amb l’objectiu de reforçar el comerç de proximitat com a motor econòmic, social i cultural. El projecte aposta per una manera de consumir més conscient i arrelada al territori.

Un terç del personal sanitari del SSIBE arriba a la feina sense utilitzar transport de combustió

privat:-el-comite-de-l’hospital-de-palamos-atribueix-“sobrecarrega”-i-“estres”-a-tota-la-plantilla
Privat: El Comitè de l’Hospital de Palamós atribueix “sobrecàrrega” i “estrès” a tota la plantilla

Prop d’un terç del personal dels Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà arriba a la feina sense utilitzar transport de combustió. Segons una enquesta feta a gairebé 500 treballadors, un 29% hi va a peu, un 4% en bicicleta i un 1% amb patinet.

Tot i aquesta aposta per la mobilitat sostenible, el cotxe privat continua sent el mitjà més habitual. El 60% del personal l’utilitza en els seus trajectes, tot i que la meitat estaria disposada a compartir vehicle. La motocicleta és molt minoritària i només representa un 6% dels desplaçaments.

Els resultats de l’enquesta també permeten calcular la petjada de carboni dels trajectes laborals. En total, superen les 1.300 tones de diòxid de carboni cada any, el doble de les emissions derivades del consum elèctric de l’Hospital i de l’edifici Fleming.

Pel que fa als usuaris dels centres de salut, el 73% es desplaça en cotxe i gairebé la meitat recorre distàncies superiors als 10 quilòmetres. Tant professionals com pacients coincideixen a mostrar un elevat descontentament per la manca d’aparcament i la poca oferta de transport públic, que només utilitza un 1% de les persones enquestades.

Els resultats marquen àrees de millora, com la promoció de la compartició de vehicle o l’ús de la bicicleta en trajectes curts, aprofitant els nous carrils de Palamós.

Aquestes dades arriben en plena Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebra fins al 22 de setembre. Enguany se centra en l’accessibilitat al transport públic i en la prevenció de la pobresa del transport, per garantir que l’accés a serveis essencials no depengui de la renda, el lloc de residència o les capacitats de les persones.

Palafrugell presenta la campanya “Casa teva, cosa teva” per promoure el civisme i el respecte a l’espai públic

Palafrugell posa en marxa aquest cap de setmana la campanya “Casa teva, cosa teva”, una acció participativa per promoure el civisme i la cura dels espais públics. La iniciativa busca recordar que els carrers, les places i els equipaments municipals són una extensió de casa nostra i que cal mantenir-los nets i ordenats entre tots.

La plaça Nova es transforma en un escenari interactiu on es recrea un menjador domèstic amb mobiliari real. Durant l’activitat, una persona hi farà vida quotidiana per simbolitzar que l’espai públic és un lloc compartit que mereix el mateix respecte que la pròpia llar. Aquesta acció es farà divendres, dissabte i diumenge, en diversos horaris de matí i tarda.

L’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, creu que calia una campanya “diferent” per tal d’arribar a la ciutadania i incentivar-la així a col·laborar amb mantenir els carrers del municipi nets i sense actituds incíviques o abandonament de residus. En definitiva, una campanya que faci “reflexionar” als palafrugellencs.

De fet, Millán afegeix que és conscient que l’administració local té una gran responsabilitat a l’hora de mantenir els carrers nets, però que també necessita el suport de la ciutadania perquè sigui així.

A més, s’han pintat missatges a diferents punts del municipi amb frases com “Això no és un cendrer” o “Això no és una paperera”. Aquests grafitis urbans volen sacsejar consciències i alertar sobre actituds incíviques habituals, com llençar burilles o deixar mobles abandonats al carrer. Millán aclareix que la campanya no es du a terme degut a un increment de les actituds incíviques, però no es pot negar que aquestes existeixen a Palafrugell i des de l’Ajuntament opten per la via pedagògica abans que la sancionadora.

La campanya va ser una de les propostes més votades dels Pressupostos Participatius 2025 dins la categoria de serveis i activitats. Ha estat produïda per l’empresa local Letsfilm Studio i dirigida pel creatiu Pepe Combalía.

El missatge central és clar: la responsabilitat de tenir un poble net és compartida. L’Ajuntament de Palafrugell vol reforçar així el civisme, la convivència i el benestar col·lectiu amb accions creatives i pròximes a la ciutadania.