Palamós destina 30.000 euros a ajuts per rehabilitar façanes i millorar l’accessibilitat

L’Ajuntament de Palamós ha posat en marxa una nova convocatòria de subvencions per fomentar la millora del parc immobiliari i de l’espai públic del municipi. Els ajuts es destinen a la rehabilitació de façanes, la millora de l’accessibilitat en establiments oberts al públic i el desmuntatge d’estructures fixes situades a la via pública.

La convocatòria disposa d’un pressupost global de 30.000 euros. Les persones interessades podran presentar les seves sol·licituds fins al 30 de setembre a través de la seu electrònica municipal o del registre de l’Ajuntament.

Els ajuts s’atorgaran per ordre de sol·licitud i fins a esgotar la partida disponible. Les actuacions subvencionables són les que hagin obtingut la corresponent autorització municipal entre l’octubre de l’any passat i el 30 de setembre d’enguany.

La línia amb més recursos és la destinada a la rehabilitació de façanes, amb una partida de 20.000 euros. L’objectiu és afavorir la conservació dels edificis i millorar la imatge urbana. Les subvencions s’adrecen a habitatges amb més de vint anys d’antiguitat i que no hagin estat objecte d’una rehabilitació recent.

Els treballs subvencionables inclouen la reparació, el sanejament i la pintura de les façanes principals, així com la restauració de balcons, ràfecs, cornises i elements ornamentals.

La convocatòria reserva també una partida de 5.000 euros per a actuacions de millora de l’accessibilitat en activitats obertes al públic. L’objectiu és facilitar la supressió de barreres arquitectòniques i afavorir l’accés universal als establiments.

Una tercera línia, dotada igualment amb 5.000 euros, servirà per subvencionar la retirada d’elements fixos instal·lats a la via pública.

Els ajuts poden cobrir fins a la meitat del cost de les obres i també la totalitat de les taxes municipals derivades de la tramitació de les llicències o comunicacions urbanístiques. Els imports màxims varien segons la tipologia de l’actuació.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament vol fomentar la conservació dels edificis, millorar l’accessibilitat dels espais oberts al públic i contribuir a una millor qualitat de l’espai urbà.

Acció tornarà als escenaris a Verges deu anys després del seu últim concert

El grup baixempordanès Acció tornarà als escenaris deu anys després del seu últim concert. La formació ha anunciat una actuació única que tindrà lloc el 19 de setembre a la plaça Major de Verges.

Els integrants del grup expliquen que no es tracta d’una gira ni d’un retorn permanent a l’activitat musical. L’objectiu és celebrar una única nit de retrobament amb les persones que van seguir la banda durant els anys en què va estar en actiu.

Acció va desenvolupar la seva trajectòria durant prop d’una dècada. Inicialment sota el nom d’Acció Festiva, el grup va publicar tres discos i va actuar en nombroses festes majors i escenaris d’arreu de Catalunya.

La banda també va participar en esdeveniments destacats com les Barraques de Girona, les Festes de la Mercè de Barcelona o la Marató de TV3.

Durant aquells anys, Acció va aconseguir una important base de seguidors amb cançons com Ser Diferent, Tot Està Per Fer i Riure Per Viure, que van sonar en diverses emissores musicals del país.

L’anunci del retorn s’ha fet a través d’un vídeo enregistrat al Castell del Montgrí. A les imatges, els membres del grup despleguen una pancarta per comunicar la notícia. El vídeo, compartit a les xarxes socials, ha servit per oficialitzar un retrobament que molts seguidors feia anys que reclamaven.

Els músics expliquen que tenien pendent una última celebració conjunta abans de tancar definitivament aquesta etapa. Per aquest motiu, han decidit reunir-se novament damunt d’un escenari i recuperar algunes de les cançons més emblemàtiques del seu repertori.

El concert començarà a les onze de la nit i serà d’accés gratuït.

El Govern destina 2,7 milions d’euros a les confraries de pescadors per reforçar la seva activitat

privat:-s’inicia-una-nova-edicio-del-menu-de-la-gamba-de-palamos,-que-s’oferira-a-onze-restaurants-certificats-amb-la-marca-de-garantia-d’aquest-destacat-producte-palamosi
Privat: S’inicia una nova edició del menú de la Gamba de Palamós, que s’oferirà a onze restaurants certificats amb la Marca de Garantia d’aquest destacat producte palamosí

El Govern de Catalunya destinarà aquest any 2,7 milions d’euros a les confraries de pescadors i a les seves federacions territorials. L’ajut manté la mateixa dotació que l’any passat i busca garantir la continuïtat econòmica d’aquestes organitzacions.

La convocatòria vol compensar la pèrdua d’ingressos que ha provocat la reducció dels dies de pesca aplicada per les institucions europees. El Govern considera que aquest suport és necessari per mantenir l’activitat de les entitats que col·laboren amb l’administració.

La major part dels recursos es destinaran a les confraries de pescadors, que rebran més de 2 milions d’euros. Les federacions territorials disposaran d’uns 90.000 euros.

La línia d’ajuts també inclou una bonificació del 80% de la taxa que les confraries paguen per ocupar espais de domini públic als ports pesquers de titularitat de la Generalitat de Catalunya. Per a aquesta mesura es reservaran més de mig milió d’euros durant aquest any.

El Govern preveu que el pressupost de l’any vinent incorpori l’exempció total d’aquesta taxa per al sector pesquer. La mesura pretén reduir els costos que assumeixen les confraries.

De manera complementària, la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors rebrà un ajut directe de 200.000 euros. L’objectiu és reforçar la seva participació a l’oficina impulsada pel Govern a Brussel·les. Aquesta presència busca defensar els interessos de la pesca catalana davant les institucions europees.

Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges

accio-tornara-als-escenaris-deu-anys-despres-per-oferir-un-unic-concert-a-verges
Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges

Deu anys després de la seva última actuació, Acció tornarà a pujar a un escenari. El grup baixempordanès ha anunciat un únic concert que tindrà lloc el pròxim 19 de setembre a la Plaça Major de Verges, en el que serà un retrobament molt esperat tant pels membres de la banda com pels seus seguidors.

Actius durant vuit anys, inicialment sota el nom d’Acció Festiva, el grup va deixar empremta en l’escena musical catalana amb tres discos publicats i una intensa activitat en directe. Durant aquella etapa van actuar en nombroses festes majors i festivals, passant per escenaris destacats com Barraques de Girona o les Festes de la Mercè de Barcelona, i participant també en iniciatives com La Marató de TV3.

Cançons com ‘Ser Diferent’, ‘Tot Està Per Fer’ o ‘Riure Per Viure’ van contribuir a consolidar una comunitat de seguidors fidel que encara avui recorda la banda amb estima. De fet, l’anunci del retorn ha despertat una gran expectació entre els fans que feia anys que esperaven una ocasió per tornar-los a veure junts.

La notícia es va donar a conèixer a través d’un vídeo enregistrat al Castell del Montgrí. A les imatges, els integrants del grup despleguen una gran pancarta amb què anuncien el seu retorn una dècada després. El vídeo, compartit a les xarxes socials, ha servit per oficialitzar una cita que arriba carregada de nostàlgia i simbolisme.

Tot i això, Acció ha volgut deixar clar que aquest concert no suposa una tornada definitiva ni l’inici d’una nova etapa artística. La banda explica que es tracta d’una celebració puntual pensada per retrobar-se amb totes les persones que van formar part de la seva història i compartir una nit especial marcada pels records, les emocions i els retrobaments. Una última oportunitat per reviure en directe unes cançons que van marcar tota una generació de seguidors.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ACCIÓ (@acciooficial)

L’entrada Acció tornarà als escenaris deu anys després per oferir un únic concert a Verges ha aparegut primer a Primera Fila.

Rosa Maria Jubany: «Vam venir a parar aquí perquè Sa Tuna era la meva cala»

En una entrevista a Ràdio Capital amb el suport de BSF Bugaderia i Renting, Rosa Maria Jubany ha explicat el nou projecte que lidera amb la seva família al Baix Empordà: l’Hotel Mar Roig de Pals. L’establiment, que fins fa poc operava sota el nom d’Es Portal, ha canviat recentment de mans i inicia una nova etapa sota la gestió de la família Jubany.

L’Hotel Mar Roig se suma als altres negocis que la família ja gestiona a la comarca: La Indiana de Begur, una casa indiana reconvertida en hotel boutique, i l’Hostal Sa Tuna, un establiment emblemàtic situat davant del mar.

Una vida vinculada a l’hostaleria

Rosa Maria Jubany prové d’una família profundament lligada al sector. Els seus avis van fundar la Masia Solà, al Moianès, i ella ha crescut entre restaurants, hostals i hotels. Tot i que molts la coneixen per ser la germana del cuiner Nandu Jubany, reivindica una trajectòria pròpia construïda durant dècades dins el món de l’hostaleria.

El projecte de Pals

L’Hotel Mar Roig representa una proposta diferent de la resta dels seus establiments. Situat entre camps d’arròs i molt a prop del mar, aposta per un turisme vinculat a la natura, el ciclisme i l’enoturisme. Jubany explica que la voluntat és treballar amb productors locals i oferir una gastronomia basada en el territori. “Tot producte de quilòmetre zero, tot el que es pugui”, destaca.

Apostar pel territori

La vinculació amb l’Empordà va començar l’any 2018 amb l’adquisició de l’Hostal Sa Tuna, un lloc que la família freqüentava des de feia anys. Des d’aleshores han anat ampliant la seva presència a la comarca amb nous projectes. Per a Jubany, és essencial treballar amb empreses i proveïdors locals, tant en l’àmbit alimentari com en serveis vinculats a l’activitat hotelera.

Bones perspectives per a l’estiu

Pel que fa a la temporada turística, la responsable dels establiments es mostra optimista. Segons explica, les reserves evolucionen positivament i la situació internacional podria afavorir el turisme de proximitat. “Els hotels realment estan molt plens”, assegura. De fet, considera que moltes persones optaran per quedar-se més a prop de casa i escolliran destinacions com la Costa Brava.

El repte del personal

Com bona part del sector, la família també afronta dificultats per trobar treballadors. Per fer-hi front, mobilitzen part de l’equip que habitualment treballa als establiments del Moianès durant els mesos d’estiu. Malgrat les dificultats, Rosa Maria Jubany afronta aquesta nova etapa amb optimisme i amb la voluntat de continuar creixent des de l’arrelament al territori.

Narcís Ferrer: “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”

privat:-el-club-handbol-garbi-celebra-amb-una-rua-i-una-recepcio-a-l’ajuntament-de-palafrugell-l’ascens-a-primera-nacional-masculina
Privat: El Club Handbol Garbí celebra amb una rua i una recepció a l’Ajuntament de Palafrugell l’ascens a Primera Nacional masculina
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Narcís Ferrer: “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”
Loading
/

L’ascens del primer equip masculí del Club Handbol Garbí a Primera Nacional ha obert una nova etapa per a l’entitat palafrugellenca. Tot i l’eufòria viscuda després d’assolir la fita, el club ja treballa per adaptar-se a les exigències d’una categoria estatal que comportarà nous reptes esportius, organitzatius i econòmics.

En una entrevista al Supermatí, el president del Garbí, Narcís Ferrer, ha reconegut que les darreres setmanes han estat especialment intenses. “El club, amb un cap de setmana, ha canviat la truita de dalt a baix. Les obligacions són més grans, les exigències més grans, els pressupostos més grans”, ha explicat.

Malgrat competir a Primera Nacional, el Garbí continuarà jugant dins del grup català de la categoria. Això evitarà llargs desplaçaments, però no reduirà la dificultat competitiva. Segons Ferrer, el gran canvi serà el nivell dels rivals, ja que es tracta de l’última categoria no professional de l’handbol estatal.

Una de les particularitats del projecte és que gran part de la plantilla està formada per jugadors del municipi. El president ha destacat que, d’un grup de vint jugadors, entre setze i disset són de Palafrugell. A més, ha recordat que els esportistes continuen assumint despeses per poder competir, una realitat molt diferent de la d’altres clubs de la categoria.

La planificació de la pròxima temporada passarà per mantenir el bloc que ha aconseguit l’ascens, recuperar antics jugadors formats al club i, si és possible, incorporar alguna peça diferencial. Tot plegat sense alterar l’essència d’un projecte estretament vinculat al territori i amb un objectiu central: la permanència.

Paral·lelament, el sènior femení B també ha celebrat un ascens històric a Lliga Catalana Argent en la seva primera temporada d’existència. Ferrer considera que aquest èxit és el resultat de l’aposta que el club ha fet durant els últims anys per l’handbol femení i per la consolidació d’una estructura esportiva completa.

L’entitat també reforçarà els equips tècnics per afrontar el nou escenari competitiu. Entre les novetats hi haurà la incorporació de nous perfils de suport per professionalitzar aspectes com l’anàlisi de vídeo o la preparació física.

Malgrat el creixement esportiu, Ferrer té clar quin ha de continuar sent el camí del club. “El club mai ha de perdre l’essència de saber d’on ve i qui és”, ha afirmat. Una filosofia que passa per continuar potenciant la base i mantenir un model construït al voltant dels jugadors i jugadores de casa.