19.2 C
Pals
Dijous, 11 setembre 2025
- Publicitat -

[AGENDA] Què puc fer el dimarts 5 d’agost a l’Empordà i Comarques Gironines?

Ràdio Capital de l’Empordà et porta l’agenda definitiva amb totes les activitats que es duran a terme durant el llarg del dia d’avui a l’Empordà, la Costa Brava i les Comarques Gironines. Deixa’t emportar per la màgia de les terres gironines i descobreix perquè aquest territori és un dels destins culturals més atractius de Catalunya.

Anem fins al festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols que avui tindrà a Ginestà presentant els seus darrers temes. El concert serà a la zona del Guíxols Arena a partir de les 22 h.  

Al Festival de Cap Roig de Calella de Palafrugell avui hi tindrem a James Blunt que celebra el vintè aniversari de l’àlbum que el va catapultar a la fama, Back to Bedlam. Amb temes icònics com “You’re Beautiful” i “Goodbye My Lover”, el seu debut va marcar l’inici d’una carrera que ha superat els vint milions de discos venuts a tot el món. 

Aquest dimarts 5 d’agost arriba el Festival amb so de cobla de Palamós amb Roger Mas amb la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona Vol. 2. L’acte serà a la plaça Josep Sarquella a partir de les 22 h. 

I en el marc del Mediterranean Guitar Festival, arriba el concert d’Ala Voronkova. Es farà a les 21 h a la Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries. Amb una tècnica impecable i una profunda expressivitat, Voronkova porta aquesta desafiant obra a noves alçades, fusionant la destresa tècnica amb una sensibilitat única. 

Festes Majors

Avui a les Comarques Gironines, estan de Festa Major les localitats de Port de la Selva, Pals i Parlavà. A les webs municipals i a les xarxes socials de les entitats i comissions de festes trobareu tota la informació i podreu consultar tots els actes.

Des de la Boca a Roses: Trueno porta el barri a Sons del Món

Futbol, mate i orgull del seu país. Són tres coses que bé sabem dels argentins. I ahir a la nit, a la Ciutadella de Roses, ho vam veure de primerà mà. Trueno va fer del Sons del Món una festa per a tothom: grans, joves i fans de sempre. No calia haver crescut a La Boca per sentir-ne l’orgull: el freestyler ho va portar a Roses amb cada cançó, com si el seu barri s’hagués instal·lat a la Costa Brava.

La vetllada va començar amb l’espai ja ple: banderes argentines onejant, samarretes de Boca Juniors i càntics improvisats entre grups d’amics que compartien molt més que una estona de música. Sons del Món, fidel a la seva filosofia d’unir música, vi i gastronomia de qualitat, tornava a oferir una proposta amb valor afegit: les ruïnes il·luminades de la Ciutadella, la copa de vi de l’Empordà i un escenari que semblava una postal viva.

Amb una pantalla gegant projectant cada moviment de l’artista en temps real, Trueno va repassar els temes del seu nou disc, “El Último Baile“, una proposta que barreja funky i rap sense complexes: des de l’aire ballable de “Tranky Funky” fins a la contundència de “The Roof is on Fire“. També va regalar moments icònics com “Mamichula“, una col·laboració amb Nicki Nicole que, pels fans del shippeo, sempre és de les més esperades. Sense oblidar “Angelito“, el tema amb Bad Gyal on l’argentí s’atreveix amb el català, un gest molt aplaudit que es va convertir en un dels moments més corejats de la nit. A més, va improvisar una base en directe a partir de “Volando voy”, connectant amb el públic des del freestyle i la proximitat.

Més enllà del concert, la nit va ser una celebració d’identitat i cultura urbana. La Costa Brava es va tenyir de celeste i blanc, i el rap es va fondre amb la pedra antiga i el vi de l’Empordà. Al Village, la festa va seguir amb actuacions de Greta, La Scorpio, Dani6ix i IZZKID, i va culminar amb La Crema Club, compost per DJ Trapella i DJ Surda, que van fer ballar tothom amb hits catalans i una sessió plena d’energia. Una jornada que va cremar fort.

La Santa Market augmenta les xifres de visitants durant el mes de juliol i alhora vol millorar l’experiència del públic

La Santa Market

Ja fa tres setmanes que es van obrir les portes de la Santa Market, deixant pas a la novena edició d’aquest consolidat market d’estiu a la Costa Brava. I no serà fins al 31 d’agost que l’espai torni a tancar per preparar la següent edició. Enguany, la Santa Market, a més, ha ampliat en més de 22.000 metres quadrats el seu espai per poder absorbir de manera còmoda els visitants que hi passen.

“Durant el mes de juliol hem tingut una afluència de 4.000-5.000 visitants diaris”, explica el director de la Santa Market, Julio Rico. A més, ha destacat que aquests visitants durant el mes de juliol han estat majoritàriament – un 54 % – estrangers que han volgut visitar l’espai. “Hem aconseguit que el públic estranger, superi el nacional”, admet Julio Rico. Reconeix, però, que la Santa Market aposta pel públic nacional i aconsegueix que els veïns del municipi “se sentin orgullosos de la proposta”.

Tal com explicàvem, s’ha incrementat l’espai de la Santa Market amb la zona del Ranxo i s’han renovat zones embelmàtiques del market com l’espai Boho, Les Palmeres i la zona de restaurant de Cañitas Maite. Julio Rico admet també, que tot i l’increment de l’espai, la intenció ja no és créixer en xifres de públic, sinó que se centren a “millorar l’experiència del visitant”. Per això, la voluntat és oferir propostes de qualitat a nivell de parades, gastronomia i música.

I tot i que encara ens trobem al bell mig de l’edició d’enguany, Julio Rico ja està treballant en la desena edició de la Santa Market que se celebrarà durant el 2026. “Un cop inaugurem la Santa Market, ja estic maquinant el que faré per la propera edició”, explica el director. El que sap segur Julio Rico és que l’edició del 2026 “vol sorprendre” al públic.

Set escenaris i música per a tothom

La Santa Market no es podria entendre sense les propostes musicals que es mostren durant tot l’estiu. La responsable de la producció musical de la Santa Market, Núria Ríos, ha parlat de les propostes que s’hi poden trobar als set escenaris repartits pel market.

Ríos ha destacat que la clau del festival és la coordinació: cal programar actuacions de manera que els escenaris no se solapin acústicament i que cada espai tingui una personalitat pròpia. “Hi ha escenaris més tranquils, com el Vilarnau, amb actuacions d’havaneres, i d’altres més potents, com el central, on programem concerts de bandes grans”, ha explicat. Altres espais, com el de Ron Legendario o el Boho, aposten per ritmes cubans, brasilers i sessions de DJ orientades al tardeo. La programació musical s’estén cada dia des de les sis de la tarda fins a la una de la matinada, convertint el recinte en un espai on sempre hi ha música en directe.

A més, des de la Santa Market es treballa per apostar per a artistes del territori. “Prioritzem propostes de les comarques gironines i de Barcelona, però també obrim la porta a grups d’altres punts de Catalunya i, puntualment, de fora”, ha detallat Ríos. Per això, al market, hi podem trobar propostes d’artistes consolidats al sector i alhora artistes emergents.

La responsable de producció explica que cada any reben més de 200 propostes musicals i que, tot i no poder acollir-les totes, moltes es reserven per a edicions futures. “És un autèntic aparador per a nous talents”, afegeix.

Núria Ríos admet que, tal com passa amb Julio Rico, ja s’està treballant per preparar la programació musical per al desè aniversari de la Santa Market.

Sostenibilitat, proximitat i innovació

“Intentem apostar per paradistes que advoquin per la sostenibilitat, la proximitat i la innovació”, explica la responsable del market, Susana Heredia. Per aquells que hagin visitat la Santa Market d’enguany potser hauran tingut la sensació que el nombre de paradistes ha crescut. “Tenim les mateixes parades que en altres edicions, tot i això, aquest any hem creat des de la Santa Market els espais on s’havien d’instal·lar les marques i restauradors”, explica Heredia. Alguns d’aquests comerciants es quedaran tota la Santa Market i d’altres aniran rotant.

Tal com ha passat en edicions anteriors, la Santa Market vol donar protagonisme als productes de proximitat, a l’artesania i al disseny emergent. Per això, hi ha marques catalanes i de la Costa Brava. Tot i això, Susana Heredia explica que també reben sol·licituds de participar en el market per part de marques estrangeres.

Novetats en les propostes gastronòmiques

La incorporació de Lluc Crusellas al cartell de la Santa Market o la feina que fan des de Rocambolesc dels Germans Roca. Juli Rico ja admetia que la proposta gastronòmica del market ha anat millorant any rere any. Però des de fa tres anys compten amb la feina de Cañitas Maite. L’executiu de Cañitas Maite, Gonzalo Rivera, ha destacat les novetats de la proposta a la Santa Market d’enguany.

A part de la seva famosa i premiada croqueta, Cañitas Maite renova la carta i l’espai del seu restaurant i inaugura l’espai d’hamburgueseria. De la primera zona, Gonzalo Rivera ha destacat l’evolució des de la seva arribada al market. 

Pel que fa a la carta de la zona de restauració de Cañitas Maite, l’executiu ha destacat que la renovació ha anat orientada a crear plats per a compartir. La voluntat és que es transmeti el sentiment de relaxació i compartir l’experiència de viure la Santa Market a través dels plats de Cañitas Maite.

Gonzalo Rivera reconeix que l’afluència de públic en els diversos espais de Cañitas Maite ha estat molt bona i que el més segur és que les xifres de públic se superin.

Rumors apunten a un concert d’Oasis al Metropolitano dins la gira europea de 2026

rumors-apunten-a-un-concert-d’oasis-al-metropolitano-dins-la-gira-europea-de-2026
Rumors apunten a un concert d’Oasis al Metropolitano dins la gira europea de 2026

La gira de reunió d’Oasis, després de quinze anys de distanciament entre els germans Noel i Liam Gallagher, és un dels grans esdeveniments musicals del 2026 i ja ha fet vibrar milers de fans arreu del món. Ara, segons diversos rumors, la banda britànica podria incloure Espanya dins del seu recorregut europeu, amb un possible concert al Cívitas Metropolitano de Madrid.

La informació va començar a circular el 31 de juliol, quan el periodista Rubén Uría, proper a l’entorn de l’Atlètic de Madrid, publicava a xarxes socials que el club està en negociacions per portar la banda al seu estadi:

“El Metropolitano es consolida com a escenari de referència per a concerts: 14 actuacions tancades per a l’estiu del 2025 i en negociacions per portar Oasis el 2026. L’Atleti va ingressar entre 12 i 15 milions d’euros només amb Bad Bunny. Amb Aitana, va vendre més de 110.000 entrades i va obtenir gairebé 2 milions nets”.

Si es confirma, el pas d’Oasis per Madrid suposaria un impuls econòmic destacat per al club i per a la ciutat, com ja ha passat en altres localitats on la banda ha actuat, amb un impacte significatiu sobre el turisme i la indústria cultural. L’exemple més recent és el dels concerts de Live25, els quals van generar a Manchester uns beneficis d’unes 250.000 lliures que l’Ajuntament va reinvertir en projectes de suport a l’escena local.

Tot i que encara no hi ha confirmació oficial ni del grup ni del club, l’expectació és màxima i els fans espanyols del britpop esperen que aquesta sigui l’oportunitat de veure el retorn històric d’Oasis sense haver de sortir del país.

L’entrada Rumors apunten a un concert d’Oasis al Metropolitano dins la gira europea de 2026 ha aparegut primer a Primera Fila.

Michael Kiwanuka cancel·la tots els concerts de 2025 per una malaltia persistent

michael-kiwanuka-cancella-tots-els-concerts-de-2025-per-una-malaltia-persistent
Michael Kiwanuka cancel·la tots els concerts de 2025 per una malaltia persistent

Michael Kiwanuka ha anunciat la cancel·lació de tots els concerts previstos aquest any a causa d’una malaltia persistent. L’artista britànic ho ha fet públic a través d’un comunicat a Instagram, on ha explicat que la decisió s’ha pres per recomanació mèdica i que afecta tant els festivals on estava programat com la seva gira nord-americana d’octubre com a teloner de Mumford & Sons.

No és la primera vegada que el músic pateix complicacions de salut que afecten la seva agenda. L’any 2020 ja va haver de posposar la seva gira britànica a causa d’una laringitis viral.

Un dels darrers concerts que Kiwanuka ha ofert abans d’aquesta aturada va ser el del Bilbao BBK Live, on va actuar amb una banda de 11 músics en un directe descrit com una «experiència espiritual», amb un so sòlid i moments de veritable èxtasi musical.

L’artista, conegut per àlbums com Kiwanuka i Love & Hate, no ha detallat la naturalesa de la malaltia, però ha transmès un missatge de gratitud als fans per la seva comprensió i suport en aquest moment complicat.

L’entrada Michael Kiwanuka cancel·la tots els concerts de 2025 per una malaltia persistent ha aparegut primer a Primera Fila.

El Calçofest estrena a Valls un nou festival que uneix música, cultura i calçots

el-calcofest-estrena-a-valls-un-nou-festival-que-uneix-musica,-cultura-i-calcots
El Calçofest estrena a Valls un nou festival que uneix música, cultura i calçots

Valls es prepara per convertir-se en capital cultural de Catalunya amb l’arribada del Calçofest, un nou festival que neix amb l’objectiu de celebrar l’arrencada del primer calçot i donar el tret de sortida a la temporada de calçotades. La proposta, que tindrà lloc dissabte 22 de novembre, combina música, cultura i gastronomia en una experiència pensada per a tots els públics.

La jornada arrencarà al matí amb espectacles multidisciplinaris gratuïts de dansa, màgia i circ, que ompliran el centre històric de Valls. A la tarda, la música serà la gran protagonista amb un macroconcert a l’Hort del Carme, on actuaran alguns dels grups més destacats de l’escena catalana: Figa Flawas, The Tyets, Buhos, La Fúmiga, Els Catarres, Ginestà, Les Que Faltaband, Maria Jacobs i DJ Trapella. Especial menció mereix el grup vallenc Figa Flawas, que encapçala el cartell, així com Maria Jacobs, encarregada d’obrir l’escenari.

El festival també aposta per la gastronomia local amb una calçotada popular al centre de la ciutat i amb ofertes especials als restaurants de Valls. Tot plegat converteix el Calçofest en un esdeveniment que connecta tradició, cultura i producte de proximitat, amb el calçot com a símbol de trobada i orgull de territori.

Les entrades ja estan disponibles des del 4 d’agost, amb preus que augmentaran progressivament a mesura que s’apropi la data del festival. El Calçofest està organitzat per la sala Redstar i Boom Boom Produccions, amb el suport de diverses institucions, entre elles el Departament de Cultura de la Generalitat, la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Valls, la Cambra de Comerç de Valls i la IGP Calçot de Valls.

Segons l’organització, pròximament es farà públic el programa complet amb tota la informació pràctica per gaudir d’aquesta nova cita cultural, que vol situar-se com una de les imprescindibles del calendari català.

L’entrada El Calçofest estrena a Valls un nou festival que uneix música, cultura i calçots ha aparegut primer a Primera Fila.