20.9 C
Pals
Divendres, 5 setembre 2025
- Publicitat -

Palafrugell entrega el premi Peix Fregit a Albert Juanola

Durant l’acte s’ha presentat el Crònica d’un any 2024 i també s’han lliurat els guardons Palafrugellencs de l’Any i Millor iniciativa

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Aquest diumenge 15 de desembre a la tarda, el Teatre Municipal de Palafrugell ha estat el punt de trobada de la comunitat palafrugellenca per celebrar la tradicional entrega de premis i reconeixements anuals. L’acte, que ha congregat prop de 200 persones, ha estat marcat per l’emoció i el reconeixement a figures destacades del municipi.

El moment més rellevant de la vetllada ha estat l’entrega del Premi Peix Fregit 2024 a Albert Juanola Boera, qui ha rebut el guardó de mans de l’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán. Juanola ha estat reconegut per una trajectòria vinculada al sector surer, el cooperativisme i la investigació històrica. Ha estat secretari de l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya, de la Federació Espanyola del Suro i de la Confederació Europea del Suro. A més, va exercir com a alcalde de Palafrugell entre el 1979 i el 1983 i va ser diputat a la Diputació de Girona fins al 1987. També és autor de desenes d’articles de recerca i llibres com el diccionari La parla dels tapers. Des del 2003 exerceix com a jutge de pau de la vila, i el 2020 va donar el seu fons documental a l’Arxiu Municipal de Palafrugell.

Durant la cerimònia, s’ha presentat l’edició del 2024 de l’anuari Crònica d’un Any, a càrrec del filòleg Fèlix Pérez Diz, director de la Coral Mestre Sirés. Aquesta publicació recull els fets més destacats del darrer any a Palafrugell i serveix de memòria històrica del municipi.

Un altre moment destacat ha estat el lliurament del Premi d’articles periodístics Santi Massaguer 2024 a Montse Miró i Anna Maria Cuesta, coautores del llibre El carrer de la caritat i la placeta d’en Bou. Aquest premi també ha servit per homenatjar el cronista Ramir Lacasa, premiat el 2020 i que va morir el novembre passat als 66 anys.

També s’ha reconegut l’Escola Pi Verd amb el Guardó a la millor iniciativa del 2024 pel projecte Per un barri net. Aquesta acció ha implicat els alumnes de quart curs, que, juntament amb els seus mestres, han dut a terme una anàlisi de la neteja del seu barri i han creat cartells de conscienciació amb la col·laboració de les famílies. Els cartells s’han penjat pels voltants de l’escola, als fanals i als arbres, per sensibilitzar la comunitat.

Finalment, s’han entregat els guardons Palafrugellencs de l’Any 2024 a diverses persones i col·lectius per les seves contribucions a la societat i cultura locals.

- Publicitat -
- Publicitat -

The Weeknd afegeix noves dates a la seva gira d’estadis 2026

The Weeknd encara no ha dit prou. Quan semblava que l’ambiciosa gira After Hours til Dawn Tour arribava al final, l’artista canadenc ha confirmat que el 2026 s’allargarà amb una nova tanda de concerts que el portaran per Mèxic, Brasil, diverses capitals europees i, sí, també Madrid. La cita a l’Estadi Riyadh Air Metropolitano serà

Altres notícies