18.7 C
Pals
Dilluns, 17 novembre 2025
- Publicitat -

Palafrugell impulsa la renovació dels espais de joventut amb la participació activa dels joves

La iniciativa inclou visites guiades i dinàmiques participatives amb tot l’alumnat de tercer d’ESO dels instituts del municipi. L’objectiu és adaptar aquests serveis a les necessitats reals del jovent i reforçar-ne el vincle amb els professionals que els acompanyen.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Palafrugell ha posat en marxa un nou procés per renovar Can Genís i l’Espai Jove dels Ametllers, amb l’objectiu d’adaptar-los als interessos reals dels joves del municipi. El projecte parteix d’una mirada compartida entre l’Ajuntament i el jovent, amb la voluntat de crear espais més propers, útils i participatius.

Durant el mes de novembre, prop de 500 alumnes de tercer d’ESO dels cinc instituts del municipi participen en visites guiades als dos equipaments. Durant els recorreguts, poden conèixer serveis com el plató audiovisual, la cuina, la sala de dansa, el buc d’assaig, les aules polivalents i la sala d’estudis. Les sessions inclouen dinàmiques participatives per detectar què els interessa, què troben a faltar i quines activitats els motivarien a utilitzar els espais.

Un dels punts clau del projecte és que els i les joves coneguin els professionals que dinamitzen Can Genís i l’Espai Jove, així com els educadors de carrer que treballen amb el jovent en espais públics. Aquesta connexió busca reforçar la confiança i el vincle entre els joves i les persones que els acompanyen en el seu dia a dia.

A més d’aquest treball d’escolta activa, els tècnics municipals analitzaran les propostes recollides durant les visites. L’objectiu és estudiar quines millores es poden incorporar i coordinar-les amb altres serveis de l’Ajuntament per oferir respostes més alineades amb les necessitats detectades.

La regidora de Joventut, Andrea Albizua, destaca que aquest reimpuls “neix amb la voluntat de treballar colze a colze amb els joves, perquè sentin Can Genís i l’Espai Jove com a espais propis”. També subratlla la col·laboració dels centres educatius, que considera essencial per entendre què funciona i què cal millorar.

Les visites i activitats s’allargaran fins a finals de novembre, i formen part d’un pla més ampli per donar continuïtat i sentit al nou model de joventut a Palafrugell.

- Publicitat -
- Publicitat -

Planas apressa Brussel·les a trobar una solució pels pescadors del Mediterrani “com més aviat sigui possible”

El ministre admet que necessiten més dies de feina enguany per cobrir la demanda de gamba vermella per a Nadal.

Altres notícies