Palamós se suma al Dia Internacional dels Arxius

En el cas palamosí, s'ha explicat l'experiència de recuperació d'un llibre diari de la Cooperativa La Equitativa (1918-1921)

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Palamós s’ha adherit al Dia Internacional dels Arxius, que es celebrava avui i que la Direcció General de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat ha demanat fer per via telemàtica. Enguany, l’edició portava per nom «Persones, vides, arxius».

Hi participaven els usuaris de més de 60 arxius d’arreu de Catalunya. En el cas de Palamós, l’experiència que han traslladat és la de Josep Olivé, que va recuperar el llibre diari número 1 de la Cooperativa La Equitativa del municipi, entre 1918 i 1921. Durant vint anys, aquest document es va perdre, però finalment es va aconseguir recuperar i ara es troba al Servei d’Arxiu Municipal palamosí.

Si voleu conèixer més detalls de la història, aquest és el vídeo:

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -
banner construccinos versan

El Baix Empordà registra pluges històriques amb més de 100 litres per metre quadrat

El Baix Empordà ha registrat pluges molt intenses, amb acumulacions de més de 100 litres per metre quadrat en poques hores. Torroella de Montgrí i la Bisbal d’Empordà han concentrat els registres més elevats. L’aigua ha obligat a tallar carreteres. També ha fet créixer rius i rieres i ha provocat desenes d’avisos als serveis d’emergència.
- Publicitat -

Altres notícies