28.5 C
Pals
Dimarts, 17 juny 2025
- Publicitat -

Presenten les obres del tram que enllaçarà Platja d’Aro i Calonge i Sant Antoni

Les obres van començar al gener i es preveu que finalitzin abans de Setmana Santa. El tram de 3'3 quilòmetres servirà per fomentar la mobilitat sostenible entre municipis. D’aquesta manera, es connectarà el traçat del Tren Petit, entre Palafrugell i Palamós, amb la Ruta del Carrilet.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

S’han presentat les obres del tram de via verda entre els nuclis de Calonge i Sant Antoni i Platja d’Aro. Les obres van començar al gener i es preveu que finalitzin abans de Setmana Santa. El tram de 3’3 quilòmetres servirà per fomentar la mobilitat sostenible entre municipis. D’aquesta manera, es connectarà el traçat del Tren Petit, entre Palafrugell i Palamós, amb la Ruta del Carrilet.

El nou tram de via per a ciclistes i vianants s’inicia a Platja d’Aro, a la intersecció entre la carretera de circumval·lació amb l’avinguda Cavall Bernat, i finalitza en el pont sobre la riera de Calonge, a l’avinguda d’Andorra. El traçat, paral·lel a l’antiga C-253 de Palamós a Sant Feliu de Guíxols, aprofita al màxim les infraestructures existents i l’espai disponible.

En si, s’han dissenyat 14 seccions diferents, amb dues tipologies bàsiques. D’una banda, els trams de paviment asfàltic que van en paral·lel a la carretera, i de l’altra les seccions amb sòl-ciment en què la via discorre al costat de voreres o per zones verdes. A més, l’actuació inclou la construcció d’un voladís a la vorera est per ampliar el pont de la carretera C-253 sobre l’accés al càmping Cala Gogó.

L’empresa TRAGSA és l’encarregada de fer les obres amb un cost de 771 mil euros. La meitat es paguen amb el fons FEDER de la Unió Europea i, l’altra part, els ajuntaments de Calonge i Sant Antoni i de Castell-Platja d’Aro, la Diputació de Girona i la Generalitat.

- Publicitat -
- Publicitat -

El Festival·B 2025 suma 15 nous artistes i presenta RA·B, una nova jornada electrònica amb John Talabot com a cap de cartell

El Festival·B 2025 segueix creixent i avui ha anunciat una nova fornada de 15 artistes que s’afegeixen al cartell de la seva onzena edició. El festival, que tindrà lloc els dies 3 i 4 d’octubre al Parc del Fòrum de Barcelona, consolida així la seva aposta per la música emergent i la diversitat de propostes

Altres notícies