L’exconseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, s’ha defensat aquest dimecres davant del Tribunal Suprem d’un dels motius que addueix la Fiscalia per acusar-lo de rebel·lió: que no va permetre l’entrada del buc Moby Dada, conegut com a “Piolín“, al Port de Palamós.

Rull ha donat tres motius que expliquen per què aquesta acusació no té cap sentit: que les autoritzacions no depenen d’ell, que la sol·licitud d’entrada no es va fer amb els mecanismes adequats, i que un vaixell com aquell hauria paralitzat l’activitat al Port de Palamós.

Segons ha dit l’exconseller, “el personal del port de Palamós no em va consultar, però avalo la seva decisió”.

La petició d’entrada es va fer de forma informal i verbal per part del consignatari del vaixell, i no es va fer seguint el mecanisme oficial i establert, la plataforma digital Dueport. “Sol·licitaven l’amarrament durant vint dies per a reparar els cabines del buc”, ha dit Rull.

Rull ha posat en context: “El Port de Palamós és un port relativament petit. Té molts creuers, i això és una gran notícia, i càrrega i descàrrega de mercaderies. El moll de ponent no és prou gran per allotjar un vaixell com el Moby Dada”. És per això que Palamós “no accepta ni llargues estades ni llargues estades per fer reparacions. Això es fa a les drassanes”.

Rull ha explicat que el personal del port va tenir en compte que “pràcticament tots els dies, el moll comercial estava permanentment ocupat per grans bucs i creuers. I dos vaixells no podien coexistir”.

Rull ha defensat així l’activitat al Port de Palamós.

Desactivar tota l’activitat del Port de Palamós hauria estat una hipoteca grandíssima, ha dit.

La llei, però, planteja que els bucs importants puguin rebre la categoria de “buc d’estat” si es requeria que passés prioritàriament per davant de creuers i vaixells comercials. Però Rull ha explicat que en cap moment es va fer aquesta sol·licitud per part del govern espanyol. Quan finalment, l’executiu de Rajoy ho va fer, el buc ja es dirigia a Barcelona.

Podeu escoltar la declaració sencera sobre el Port de Palamós aquí: