Imatge virtual del cobriment de la Riera de Sant Amanç
Imatge virtual del cobriment de la Riera de Sant Amanç | Imatge de l'Ajuntament de Sant Feliu

El govern de Sant Feliu de Guíxols ha presentat un projecte per canalitzar i cobrir la riera de Sant Amanç i del Monestir. L’Ajuntament, governat amb majoria per Tots per Sant Feliu, ERC i PSC; ha aprovat el projecte que es divideix en quatre fases. El cost total serà de 2.784.300 euros.

Segons ha fet públic l’alcalde Carles Motas, s’espera que la primera fase es pugui començar durant el 2020. D’aquesta manera es convertirà l’actual riera de Sant Amanç en un espai peatonal. L’obra serà de 482 metres de llargada i està dividida en quatre fases. Les fases s’aniran construint depenent de la disponibilitat pressupostària ha assegurat el batlle.

Alcalde Carles Motas durant la presentació del cobriment de la Riera de Sant Amanç
L’alcalde Carles Motas durant la presentació del cobriment de la Riera de Sant Amanç | Imatge de l’Ajuntament

El primer tram va des de l’esmentada zona del Monestir fins al carrer de la Mercè amb un cost estimat d’uns 973.000 euros; el segon, fins a la confluència, amb un cost de 352.000 euros; el tercer (des de la riera de Sant Amanç fins al carrer Llibertat) per 701.000 euros i finalment el quart que continuarà des de la riera de Sant Amanç fins a l’escola Gaziel.

Fases a cobrir a la Riera de Sant Amanç
Fases a cobrir a la Riera de Sant Amanç de Sant Feliu de Guíxols | Imatge de l’Ajuntament

El projecte exposa que l’obra es dividiria en fases, per trams, i la majoria d’ells tindrien un període de construcció d’uns tres mesos i mig, tret del segon tram, que és més curt, previst de realitzar en uns dos mesos. El cobriment de la riera de Sant Amanç es preveu realitzar amb combinació de calaixos de formigó prefabricats, per agilitzar el període de construcció, amb construccions fetes in-situ.

Imatge actual de la Riera de Sant Amanç
Imatge actual de la Riera de Sant Amanç

El cobriment de la riera de Sant Amanç seguirà l’iniciat a la Riera del Monestir al principi del segle XX. Tot i això, s’ha assegurat que caldrà urbanitzar el nou vial peatonal perquè el projecte només és per cobrir la zona. Ara caldrà redactar i aprovar un segon projecte per instal·lar-hi fanals, bancs, papereres i l’arbrat. És a dir, adaptar-lo a qualsevol carrer existent.