L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni està rehabilitant l’edifici de 28 habitatges, 30 aparcaments i 23 trasters als carrers de la Sala i d’Enric Lluís Roura de Calonge que va adquirir el 2023 i que encara s’havien d’acabar. Dels 28 pisos, 23 es destinaran a lloguer social per a unitats familiars joves i emancipació joves i s’atorgaran a través d’un sorteig. I per parlar-nos-en, ens ha visitat al Supermatí el regidor d’urbanisme de l’ajuntament de Calonge i Sant Antoni, Arturo Prades.
Són 23 dels 28 pisos de l'edifici als carrers d'Enric Lluís Roura i de la Sala. Els primers 17 es destinaran a unitats familiars joves (de 30 a 45 anys) i 6 a emancipació de joves (de 18 a 29 anys). Els preus de lloguer d'aquests habitatges oscil·laran entre els 346,66 € mensuals, el més econòmic, i els 691,61 €.
Segons dades del Col·legi d'Arquitectes de Girona, el Baix Empordà i la Selva concentren bona part dels projectes, mentre que Girona ciutat lidera els municipis.
En els últims 10 anys, al Baix Empordà hi ha hagut més de 3.500 desnonaments. Si mirem els últims dos anys, la xifra és de 293. Hi ha dos factors principals que provoquen els desnonaments, l’impagament del lloguer i l’execució hipotecària. Els desnonaments que no s’emmarquen en aquests dos motius, el Consell General del Poder Judicial els classifica com a “altres”.
Els preus del lloguer a les comarques gironines segueixen una tendència a l’alça malgrat l’entrada en vigor de la regulació dels lloguers. Segons l’informe de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona, els preus han pujat de manera destacada a la zona costanera, on l’augment ha estat del 10% en comparació amb l’any passat. I per parlar-nos d’aquest augment en el preu del lloguer ens ha visitat al Supermatí el gerent de la Cambra de la Propietat de Girona, Miquel Costa.
L'informe del segon trimestre de 2024 de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona revela que els preus del lloguer a la zona de costa, entre Sant Feliu de Guíxols i Palamós, han assolit un màxim històric de 745 euros. Aquest augment, del 5% respecte a l'any anterior, es produeix malgrat la limitació de preus del març de 2024.
L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ha arribat a un acord amb AGBAR (Aigües de Barcelona) per liquidar el contracte declarat nul l'any 2010 sense cap indemnització. Inicialment, l'empresa havia reclamat una compensació de 2,5 milions d'euros, però gràcies al pacte, el consistori només haurà de pagar prop de 1.200 euros. Per parlar-ne ens va visitar l'alcalde del municipi, Òscar Aparicio, al Supermatí.
Fa poques hores que s'ha fet efectiu el canvi al capdavant de l’alcaldia de Palafrugell. Per això, i per parlar de l'actualitat al municipi, avui ens ha visitat la nova alcaldessa, Laura Millán. Cal recordar que Millán és la primera dona que encapçala el consistori de Palafrugell.
El calendari de festivals continua sumant noves propostes i aquest estiu s’hi afegirà InDGround, un certamen de nova creació que debutarà el pròxim 29 d’agost a Sant Pere de Ribes amb un format que vol diferenciar-se dels grans esdeveniments multitudinaris. La seva principal aposta passa per oferir un únic escenari, sense concerts simultanis, perquè el