Salut tanca l’Hotel Trias de Palamós i tancarà La Vostra Llar, que han donat suport assistencial

Aquesta iniciativa ha permès alleugerir la càrrega assistencial dels centres hospitalaris durant la crisi del coronavirus i utilitzar les habitacions dels hotels.

El CatSalut a Girona ja ha començat a tancar alguns dels hotels que han donat suport assistencial durant la pandèmia de Covid 19, en el marc del projecte Hotels Salut endegat pel Departament de Salut arreu de Catalunya. Així, el dia 8 de maig va tancar l’Hotel Trias de Palamós, i al llarg dels propers dies tancaran l’Hotel La Vostra Llar de Palamós, igual que dos altres fora del Baix Empordà. En total, aquests hotels hauran acollit més de 200 pacients, que hauran suposat més de 2.800 dies d’estada.

Aquesta iniciativa ha permès alleugerir la càrrega assistencial dels centres hospitalaris durant la crisi del coronavirus. L’Hotel Trias de Palamós ha acollit pacients que no podien fer l’aïllament a casa seva per dificultats del seu entorn (ja sigui perquè no tenien un habitatge adequat, per conviure amb persones fràgils a les quals podrien contagiar fàcilment, etcètera), pacients autònoms i pacients amb simptomatologia lleu o asimptomàtics. Per la seva banda, l’hotel La Vostra Llar ha acollit persones amb dependència que residien a centre Palafrugell Gent Gran, amb l’objectiu d’alliberar una planta d’aquest centre per convertir-la en una ampliació de l’Hospital de Palamós. Per tant, aquest establiment no ha acollit pacients amb coronavirus.

Justament La Vostra Llar de Palamós va ser el primet Hotel Salut que es va posar en marxa a la Regió Sanitària Girona, el dia 27 de març, quan va rebre el primer grup de 19 persones. Durant aquests dos mesos i mig l’hotel ha acollit 22 pacients, que han fet més de 550 estades. Aquest té previst tancar les seves portes com a Hotel Salut el proper 22 de maig.

El dia 30 de març es va activar el Trias de Palamós i va ingressar fins el 8 de maig a 21 pacients que van suposar 243 estades. Aquest establiment es va preparar i adaptar per a poder atendre a els pacients amb l’equipament adequat, professionals i serveis necessaris que inclouen serveis d’alimentació, bugaderia, neteja i gestió de residus que ha estat prestant l’empresa especialitzada del grup SSIBE, Emporhotel. El responsable administratiu del centre s’ha fet càrrec de la coordinació de tots els serveis.