Nova consola de Nintendo

Switch és el nom de la nova consola de Nintendo que es llançarà globalment el proper 3 de març per un preu entorn als 282 euros, segons ha revelat la companyia nipona en una multitudinària presentació a Tòquio. Encara que els preus variaran depenent del país, l’import de l’aparell serà de 299 dòlars als Estats Units i uns 30.000 iens al Japó, uns 245 euros. A Espanya costarà 329,95 euros.
La màquina, però, sembla haver decebut pel seu preu (superior al de la Playstation 4 i Xbox One de Sony i Microsoft) als inversors de la Borsa de Tòquio, on les accions de Nintendo han caigut un 3,2%.
La companyia creadora de Super Mario Bros, Pokémon o Zelda, que ha venut més de 600 milions de consoles i de 4.000 milions de jocs, intenta recuperar amb aquesta consola el lloc hegemònic en el mercat que va perdre en l’anterior generació.

Dos exempleats de Microsoft denuncien la companyia per falta de suport psicològic
Dos antics empleats de Microsoft han denunciat l’empresa per no donar-los prou suport ni ajuda psicològica. El seu treball consistia, segons declaren, en veure horrible pornografia infantil o vídeos d’assassinats per filtrar-los dels resultats dels cercadors i plataformes de la companyia.
Henry Soto i Greg Blauert encapçalen aquesta demanda assegurant que ells i altres empleats van tenir que veure alguns dels vídeos “més retorçats” d’Internet com a part del seu treball i que l’assegurança mèdica de la companyia no incloïa suficient ajuda psicològica per fer front a les conseqüències de les seves feines.
Aquest grup de treballadors comptava amb permisos especials per accedir a tot el que pugessin els usuaris de Microsoft i en ocasions havien de revisar el contingut més sensible i que violés les lleis.

Facebook destacarà informacions periodístiques
Facebook ha llençat aquest dimecres una nova iniciativa anomenada Facebook Journalism Project (Projecte de Periodisme de Facebook) que l’empresa defineix com “un nou programa per establir llaços més forts entre Facebook i la indústria informativa “. La major xarxa social del planeta, amb més de 1.800 milions d’usuaris actius arreu del món, distingirà i destacarà informació contrastada i veraç, alhora que experimentarà amb formats innovadors.

Apple patenta un sistema per incloure tots els components del telèfon a sota de la pantalla
Apple ha patentat una forma d’incloure tots els components necessaris en el panell frontal de qualsevol telèfon intel·ligent dins de la pantalla. D’aquesta manera, es podria incloure una càmera, un sensor de proximitat, díodes electroluminescents de notificació, un sensor tàctil, l’espai que necessita l’antena LTE per operar, un micròfon i fins i tot un altaveu, com ja ha fet Sony amb el seu últim televisor OLED presentat en el CES 2017.
La nova patent contempla que qualsevol element acústic, lumínic o electromagnètic pot ser emplaçat sota de la pantalla i operar a través de petits orificis repartits per tota la seva superfície.

Xina veta el Pokémon Go definitivament
Els habitants de la Xina no podran jugar a Pokémon Go. Les autoritats del país creuen que el joc és massa perillós com per ser permès i ho consideren una amenaça per a la seguretat pública. A l’estiu, el govern de Pequín ja va vetar el joc de forma temporal però ara la seva decisió és permanent.
Aquest organisme, principal responsable de la censura a la Xina, juntament amb altres, ha avaluat el joc per justificar la seva prohibició. Pokémon Go ja havia tingut problemes per operar al país, atès que fa servir sistemes GPS, bloquejats a la xarxa d’Internet al país asiàtic, i també és complicat tenir un compte de Google, necessàri per poder entrar al joc.

Més control per a WhatsApp, iMessage, Messenger o Gmail
WhatsApp, iMessage, Messenger o Gmail hauran de fer front a polítiques sobre seguretat més dures pel que fa al seguiment d’usuaris, segons ha manifestat l’executiva de la Unió Europea. Aquestes aplicacions hauran de garantir la confidencialitat de les converses dels seus usuaris i sol·licitar el seu consentiment abans de començar a seguir-los en línia per oferir anuncis personalitzats. Aquest mètode és el més utilitzat per rendibilitzar i generar ingressos en aquestes aplicacions. La proposta realitzada per la Comissió Europea aplica a aquests serveis normes similars a les que fan front les companyies de telecomunicacions en territori comunitari.

Facebook inclourà publicitat als vídeos
Segons la publicació Recode Facebook està fent assajos amb anuncis a meitat dels vídeos, el que permetrà als productors de vídeo inserir publicitat quan s’hagin vist almenys 20 segons. Els ingressos obtinguts amb aquests anuncis es compartiran entre Facebook i els productors de contingut, que es portarien un 55% del total.
Aquest percentatge no és molt alt en comparació amb YouTube però seria la primera vegada que Facebook permet als creadors de vídeo obtenir beneficis del seu treball a la xarxa social, cosa que fins al moment no era possible. Aquesta nova política afectarà també a Instagram.