El varador de Sant Feliu de Guíxols comença la seva última temporada tal com es coneix fins ara. Al juliol del 2018 s’acaba la concessió, que des de fa dècades, té la família Carré.

Pere Carré és el net del primer encarregat del varador quan va entrar en funcionament al 1935. Però l’any que ve s’acabarà la concessió i no seguiran donant servei. El problema és l’ampliació del sistema per suportar vaixells de fins a 150 tones. Una ampliació que té una inversió de més de 10 milions d’euros, com explica Carré.

Aquesta ampliació ja es va intentar fa 10 anys. Es van fer reunions per buscar un altre lloc però no era viable. Igualment, amb l’arribada de la crisis el projecte es va aturar.

La intenció que té Pere Carré és mantenir el servei del varador fins que hi hagi un nou adjudicatari i faci l’obra nova.

Aquesta ampliació també ve impulsada per la manca de vaixells de fusta que hi ha actualment. Pere Carré ha explicat que durant els millors anys del varador, hi havia entre 15 i 20 embarcacions i 8 persones treballant permanentment.