17.3 C
Pals
Diumenge, 4 maig 2025
- Publicitat -

Més de 400 hectàrees de fanerògames marines al litoral del Baix Empordà

La informació, aportada pel Departament d’Agricultura, és indispensable per dur a terme una gestió adequada dels ecosistemes

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Departament d’Agricultura ha tornat a actualitzar el seu coneixement dels fons marins.  En les 1.200 hectàrees del litoral del Baix Empordà han localitzat, entre altres ecosistemes marins, unes 385 hectàrees de substrat rocós amb ecosistemes algals, 25 de substrat rocós amb precoral·ligen i 34 de posidònia. Els herbassars marins tenen un paper ecològic com a llocs de posta, alevinatge i refugi per a moltes espècies d’interès comercial. Per aquesta raó, estan protegits per la normativa sectorial de pesca i afers marítims i, en el cas de la posidònia, també per la normativa mediambiental.

La localització dels diferents herbassars de posidònia a la zona és indispensable perquè es pugui dur a terme una gestió adequada d’aquests ecosistemes. També és fonamental per prevenir els possibles impactes de les activitats professionals i recreatives que tenen lloc al medi marí.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El Sea Jazz deixa de sonar

Aquests dies s’ha confirmat el que ja feia temps que es comentava: el Festival Sea Jazz de l’Estartit no...

Altres notícies