21.2 C
Pals
Dimarts, 11 novembre 2025
- Publicitat -

Arriba el Projecte Palamós Peix, la formació que prepara als pescadors per tal d’esdevenir prescriptors del peix i de la cuina tradicional marinera

Les inscripcions es van completar en molt poc temps

Gisela Martinez Fagella
Gisela Martinez Fagella
Aprenent de periodista i aprenent de la vida en general. Sóc de les que pensa que viatjar és la millor manera d'aprendre, així que no és d'extranyar veure'm amb motxilla i passaport en mà. UAB Barcelona.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Durant tot el setembre s’han realitzat a l’Espai del Peix de Palamós les jornades de Palamós Peix, una formació dirigida als pescadors del municipi per tal que esdevinguin prescriptors del peix i de la cuina tradicional marinera al municipi.

Segons ha declarat l’alcalde de la vila, Lluís Puig, aquest projecte, batejat com a MaterPeix, té com a objectiu contribuir a diversificar l’activitat de la pesca, convertint els pescadors locals en assessors i experts del peix, mitjançant el treball en sectors com la gastronomia, la comunicació i la gestió. A més, mitjançant el pla estratègic Palamós Peix es vol promoure la pesca i el consum sostenible dels recursos pesquers, així com fomentar el coneixement del producte entre els ciutadans i enfortir la promoció del peix com a element diferenciador.

Les jornades de Palamós Peix s’han realitzat de dilluns a divendres a la tarda i dissabtes al matí, realitzant un total de 40 hores lectives. Es tracta d’un curs gratuït, subvencionat pel Grup d’Acció Local Pesquer Costa Brava (GALP) i finançat pel Fons Europeu Marítim de la Pesca. Tal i com ha explicat Lluís Puig, la participació ha estat tant alta que en poc temps es van exhaurir les 15 places disponibles pel curs.

- Publicitat -
- Publicitat -

David Poblador: “La intel·ligència artificial no ens traurà la feina, però la farà mutar molt”

L’exresponsable d’infraestructura de Spotify, David Poblador, reflexiona sobre l’impacte de la intel·ligència artificial en la música i el mercat laboral. En una entrevista al programa De cap a cap de Ràdio Capital, defensa que la IA pot ajudar les llengües minoritàries a guanyar visibilitat, tot i advertir dels riscos d’extractivisme cultural i d’una pèrdua de control dels continguts.

Altres notícies