14.8 C
Pals
Dijous, 1 maig 2025
- Publicitat -

Èxit de participació a la primera edició bisbalenca del festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya

L'audiència va destacar la necessitat i la importància de tenir noves narratives i visions de realitat a través de les cinematografies africanes

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Teatre Mundial i la Biblioteca Lluïsa Duran de la Bisbal van acollir, divendres i dissabte passat, la primera edició bisbalenca del Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya (FICAC) sota el lema Àfrica a la pantalla.

La resposta a totes les activitats programades va ser molt positiva i l’audiència va destacar la necessitat i la importància de tenir noves narratives i visions de realitat a través de les cinematografies africanes, per trencar prejudicis i contribuir a la construcció d’una societat catalana antiracista, intercultural i cohesionada utilitzant la cultura com una eina de transformació social.

Una amplia programació

La jornada va arrencar divendres al matí al Teatre Mundial amb el llargmetratge ‘Wallay’, una ficció ambientada en París i Burkina Faso del director Berni Goldblat, en el marc de l’eix temàtic del FICAC centrat en migracions. La sessió va comptar amb l’assistència de l’alumnat dels cicles de formació professional de Grau Superior d’Integració Social i el Grau Mitjà d’Atenció a Persones en situació de dependència de l’Institut de la Bisbal d’Empordà. A la tarda es va presentar la segona sessió, emmarcada en l’eix temàtic de colonialismes amb la projecció del documental ‘Manoliño Nguema’, una producció de Guinea Equatorial del director Antonio Grunfeld.

Dissabte al migdia, la parada bisbalenca del FICAC es va traslladar a la Biblioteca Lluïsa Duran on va tenir lloc l’Hora del Conte. Es va oferir un espectacle de contes africans a càrrec de la companyia Sensedrama i amb molta participació de públic. També es va preparar un aparador amb una proposta temàtica de llibres per complementar el festival.

A la tarda es va oferir un taller de costura amb teles africanes, a càrrec del grup de costura del barri del Convent i el Grup de Dones Africanes de la Bisbal. Finalment, com a part de l’eix temàtic centrat en feminismes es va projectar el curtmetratge ‘Al-Sit’, una producció de Sudan-Qatar de la directora Suzannah Mirghani i el llargmetratge ‘Supa Modo’, una producció d’origen Kenyà del director Likarion Wainaina.

Aquest festival, impulsat per l’entitat CinemÀfriques i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, és un projecte pioner al país que vol apropar les cinematografies africanes i de la seva diàspora per així capgirar les mirades cap al continent veí a través de l’art amb la intenció d’articular-se amb el teixit cultural, educatiu i social, com amb la diàspora africana resident a Catalunya. Un festival que vol contrarestar els discursos xenòfobs i racistes des de l’art per colpejar dues vegades: des de la creativitat i des de les altres mirades.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Arriba la quarta edició del VillarFest

A ple cor d’un dels barris més emblemàtics de Barcelona, el barri de Gràcia, se celebrarà un festival que il·luminarà els seus carrers després de l’apagada d’aquest dilluns i donarà la benvinguda a l’estiu. Els joves estudiants de cicles formatius del Centre Villar organitzen la quarta edició del VillarFest, que tindrà lloc el pròxim 7

Altres notícies