11.7 C
Pals
Dimarts, 13 gener 2026
- Publicitat -

Caiguda de la participació a les eleccions municipals al Baix Empordà

L'actualització de la participació a les eleccions ha confirmat la tendència a la baixa que havien avançat les dades del migdia. A molts dels municipis del Baix Empordà, la participació ha disminuït bastant respecte a les dades del 2019 a aquesta mateixa hora

Ràdio Capital
Ràdio Capitalhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Fotografia: Col·legi electoral de Calonge, aquest migdia. 

L’actualització de la participació a les eleccions ha confirmat la tendència a la baixa que havien avançat les dades del migdia. A molts dels municipis del Baix Empordà, la participació ha disminuït bastant respecte a les dades del 2019 a aquesta mateixa hora.

A Palafrugell, la participació ha caigut un 8,58%. Només ha votat un 38,6% del cens, respecte al 47,18% que ja havien votat el 2019 a aquesta hora. També ha caigut un 8,27% a Torroella, on només ha votat un 42,51% del cens. Un percentatge de disminució molt similar als de la Bisbal i Sant Feliu de Guíxols, on de moment la participació també ha caigut al voltant d’un 8%. Ha caigut també a Palamós, Santa Cristina d’Aro i Ullastret, entre altres.

També és interessant destacar la caiguda de participació en municipis de pocs habitants on només hi ha un candidat. És el cas de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní, on la participació ha baixat un 19,51%. Només ha votat un 34,57% del cens. Un cas similar al de La Pera, on només ha votat un 43% del cens i on s’ha registrat una caiguda de 15,51%. També ha passat a Albons, on la participació respecte al 2019 ha caigut un 18,20%. Ha votat un 31,66%, és a dir, 232 habitants.

Consulta les dades de participació completes aquí:

- Publicitat -
- Publicitat -

Harry Styles encén les alarmes del seu retorn amb una web misteriosa i cartells arreu del món

Després del retorn de Bruno Mars, ara és Harry Styles qui comença a moure fitxa i a alimentar l’expectació sobre el seu possible retorn musical. Sense cap anunci previ, el cantant britànic ha estrenat una nova pàgina web titulada We Belong Together, vinculada a la seva discogràfica, Sony Music. El portal presenta una estètica minimalista

Altres notícies