21.4 C
Pals
Divendres, 5 setembre 2025
- Publicitat -

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona reprèn la promoció turística als Estats Units

Vuit entitats i empreses turístiques gironines han participat en l'acció promocional i han reprès el contacte amb professionals especialitzats en la programació de viatges de luxe, viatges gurmet i viatges de grups selectes i d'incentiu

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha tornat a organitzar una acció promocional i comercial als Estats Units, l’Afterwork Costa Brava & Girona Pyrenees, amb l’objectiu d’incrementar l’afluència de turisme procedent de nord-americà a la Costa Brava després de la pandèmia.

Les ciutats de New Haven (Connecticut), Chicago i Miami acullen la delegació de representants turístics gironins en el marc d’una triple acció promocional que consisteix en una presentació de la destinació i de les empreses i entitats gironines participants, seguit d’un networking i d’un còctel de gastronomia catalana. L’esdeveniment compta amb la participació de Jordi Masquef, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Cristina Gargallo, directora del Centre de Promoció Turístic de Catalunya als Estats Units.

Al cicle de trobades destaca la presència d’agències de viatges i programadors d’esdeveniments com European Sojourns, Arts & Leisure, Largay Travel, Traveland, Fine Wine & Gourmet Travel i Protocolo Tours, entre d’altres.

La representació gironina ha anat a càrrec del Camiral Golf & Wellness, Peralada Resort Hotel & Chateau, Park Hotel San Jorge by Escampa Hotels, Hotel Alàbriga & Home Suites, Hotel Santa Marta, Hostal de La Gavina, La Gastronòmica i Gastronomy Nature Experience, a més del Patronat de Turisme, que han generat oportunitats de negoci.

Aquesta acció està programada dins del Pla d’Accions 2023 de l’entitat i té per objectiu incrementar l’afluència de turisme procedent de nord-americà a la Costa Brava després de la pandèmia. Jordi Masquef, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesta en relació al mercat d’Estats Units: “el turisme nord-americà representa un mercat estratègic per la Costa Brava a raó del seu elevat poder adquisitiu, per contribuir a la desestacionalització i per consumir gran diversitat de productes i serveis de la destinació, especialment d’alta gamma”. El mercat nord-americà “creix exponencialment” i s’ha fet manifest el creixent l’interès pels viatges de mitjana i llarga distància tant en el sector d’oci com en el de negocis. Masquef conclou “les previsions de cara a la temporada del 2023 són positives”.

El turista nord-americà creix un 14 % a la Costa Brava en tres anys

L’any 2022, els turistes nord-americans van realitzar més de 80 milions de viatgers a l’estranger, un 19 % menys que al 2019, dels quals prop del 20 % van ser a Europa, valor similar a l’any 2019. Quant al perfil del turista, el nivell de renda i d’educació són determinants en els viatges internacionals de llarga distància. Aquests turistes són els que més viatges fan a l’exterior i major despesa generen.

L’any 2022, Catalunya va registrar 1.153.900 arribades de turistes nord-americans, un 23 % menys que l’any 2019, però com a dada remarcable es constata una ràpida recuperació del mercat des de la pandèmia que se situa en un 77 %. Val a dir que el 51 % del turistes visiten la destinació Catalana en temporada d’estiu i que duen a terme una estada mitjana de 5,7 dies. La despesa mitjana diària que duu a terme el turista procedent d’Estats Units és de 279 euros, molt superior a la despesa mitjana diària que duu a terme un altre turista estranger, que és de188 euros.

En el mateix exercici, la demarcació de Girona va rebre 71.232 turistes nord-americans, un 14 % més que l’any 2019, que van generar 175.513 pernoctacions als establiments d’allotjament turístic de la destinació, quasi un 10 % més que el 2019.  El turista nord-americà que visita la Costa Brava té especial interès per conèixer la cultura, la gastronomia i l’entorn a través d’experiències exclusives i escull majoritàriament allotjar-se en hotels de quatre i cinc estrelles.

- Publicitat -
- Publicitat -

The Weeknd afegeix noves dates a la seva gira d’estadis 2026

The Weeknd encara no ha dit prou. Quan semblava que l’ambiciosa gira After Hours til Dawn Tour arribava al final, l’artista canadenc ha confirmat que el 2026 s’allargarà amb una nova tanda de concerts que el portaran per Mèxic, Brasil, diverses capitals europees i, sí, també Madrid. La cita a l’Estadi Riyadh Air Metropolitano serà

Altres notícies