19.2 C
Pals
Dijous, 28 agost 2025
- Publicitat -

Detingut a Palafrugell per enaltiment del terrorisme després dels atemptats de Barcelona i Cambrils

L’home va difondre missatges a internet en què definia com a màrtirs les persones que acabaven de cometre els atemptats del 17 d’agost

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Els Mossos d’Esquadra han detingut a Palafrugell un home de 34 anys com a presumpte autor d’un delicte d’enaltiment del terrorisme. La detenció va tenir lloc el passat divendres 23 d’octubre i després de passar a disposició judicial, el jutge va decretar la seva llibertat amb mesures cautelars de retirada del passaport i obligació de presentar-se cada mes al jutjat.

L’investigat feia uns mesos que vivia a França. El passat dimecres es va desplaçar a Catalunya per renovar el permís de residència i retornar immediatament al país veí. Divendres a la tarda, poc abans de marxar, va ser interceptat i detingut pels mossos a Palafrugell després de 5 mesos d’investigació.

Aquesta investigació s’emmarca en l’activitat d’observació i monitorització de les xarxes socials, plataformes i fòrums islamistes radicals que duen a terme els especialistes en aquest àmbit.

El detingut va difondre públicament a la xarxes socials, de manera reiterada i perllongada en el temps, continguts que tenien per objectiu promocionar el jihadisme, enaltir i defensar les activitats del grup terrorista DAESH i justificar la violència com a forma d’alliberament.

Un exemple d’aquest ideari es constata en els continguts que el detingut va publicar poques hores després dels atemptats del 17 d’agost de Barcelona i Cambrils en què enaltia els autors dels atacs perpetrats atribuint-los la categoria de màrtirs i lloant les accions terroristes que feia poc temps acabaven de cometre.

La investigació, que continua sota secret d’actuacions, ha estat dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 6 i coordinada per la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

- Publicitat -
- Publicitat -

1 COMENTARI

Comments are closed.

El Pavelló Firal de la Bisbal tancarà aquest setembre per reformar la coberta

L’actuació s’ha tornat imprescindible després de detectar problemes estructurals greus. Les obres, amb una inversió de més de 800.000 euros, també inclouran nou parquet i plaques solars.

Altres notícies