El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies autoritza les persones grans i sanes que surtin de les residències per allotjar-se temporalment a casa dels seus familiars

Les persones han d’estar sanes i sense símptomes de coronavirus

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Mentre duri la situació de risc de contagi, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ofereix la possibilitat a les famílies que estan inquietes per les mesures de confinament i de restricció de visites que es puguin fer càrrec, si així ho desitgen, dels seus familiars que viuen actualment en residències.

Les persones hauran d’estar en bon estat de salut i no presentar cap símptoma de coronavirus. També s’aplica a persones que estan temporalment ingressades en un hospital per una malaltia sense cap relació amb el coronavirus i que estan a punt de tornar a la residència.

El retorn de la persona ha de ser voluntari i només serà temporal, mentre duri l’emergència sanitària. A més, la família i el domicili han de complir amb uns requisits. S’ha de garantir una bona atenció familiar i que hi hagi suficientment espai per aïllar la persona en cas de malaltia. Si fos el cas, la persona gran no podrà tornar a la residència abans d’haver-se curat del tot per evitar un possible contagi amb els altres residents.

És important recalcar que aquest retorn temporal a casa dels familiars no implicarà la pèrdua de la plaça. Mentrestant no es pagarà el servei residencial i la persona reingressarà al centre un cop passat l’emergència.

A banda d’això, val a dir que a la residència Gent Gran de Palafrugell van morir dues persones que donaven positiu de coronavirus. Podeu llegir la informació aquí.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -

La Bisbal inaugura la tercera edició de la Terracotta Biennal centrada en la ceràmica contemporània

La tercera Terracotta Biennal converteix la Bisbal d’Empordà en un punt de trobada de la ceràmica contemporània fins diumenge. El Terracotta Museu acull les obres de 18 creadors, debats professionals i activitats culturals obertes al públic. La programació combina art, arquitectura, disseny i investigació. La cita culminarà diumenge amb el lliurament del Premi de Ceràmica Terracotta Biennal.
- Publicitat -
banner eram 3

Altres notícies